Kõigist euronimedest tundub hetkel kuumim Europarts, kus eurokampaania õnnelikult ühendatud ühe selle eestvedaja peaminister Juhan Partsi nimega. “Tegelikult on meie Saksa emafirma nimi Europart, aga part tundus eesti keeles naljakas ja nii otsustasime selle partsiks muuta,” pugistab toru teises otsas naeru Europarts Autodeti juhataja Kalle Keel.

Sakslased panid sellise nime tema sõnul aga seepärast, et asutasid filiaalid euroliidu liikmesmaadele lisaks ka kandidaatriikides. Firma kaupleb auto varuosade ja töökoja seadmetega. Hetkel kuigi hästi ei lähe, sest konkurents on tugev ja palju tuleb tegeleda võlglaste tagaajamisega, kurdab Keel. Kas nimi äriedule kaasa aitab, ei oska ta öelda.

Euro oma nime ette lisamine pole seni aidanud ka loomatarvetega kauplevat hulgifirmat Euro-Zoo. Selle ainuomanik ja juht Nikolai Ganjuðev ei usu, et eurokampaania kuidagi tema ees seisvaid paljusid probleeme lahendada aitab. Nimi pärineb aga tema sõnul hoopis Leedust, kus omal ajal samanimeline emafirma asus.