Kõigi pöördumiste sisu on sarnane. Tarbijad on tellinud Kodubutiigi Facebooki lehe kaudu endale rõivaid ning tasunud eraisiku pangakontole toodete eest enne nende kättesaamist, teatas tarbijakaitseamet.

Enamikul juhtudel ei ole tarbijad tellitud riideid kätte saanud, samuti ei tagasta kaupleja tellimuste eest makstud raha.

Osa tarbijaid on tellitud asjad küll kätte saanud, kuid nende sõnul ei vastanud tooted kokku lepitud tingimustele. Kuigi inimesed on tooted tagastanud, ei ole Kodubutiik neile raha tagastanud.

Praeguseks on kaupleja oma Facebooki konto kustutanud. Samuti ei vasta ta ühelegi e-kirjale ega telefonikõnele.

Kuna Kodubutiik ei lahenda tarbijate kaebusi ega täida võlaõigusseadusest tulenevaid nõudeid, lisas amet kaupleja oma kodulehel olevasse musta nimekirja.

Tarbijakaitseameti andmetel tegutseb Kodubutiigi nime all eraisik, kes ei ole enda majandustegevust registreerinud.

Siiski võib isikut pidada kauplejaks, kes on kohustatud arvestama seadusest tulenevate tarbija õiguste ning valdkonda reguleerivate seaduste sätetega.

Amet palub kõigil, kellel on nimetatud kaupleja vastu rahaline nõue, teha ametile avaldus 14. juuniks.