Testist selgus, et kõige pikemad järjekorrad on poes keskpäeval ning õhtul tööpäeva lõpus. Kõige lühem oli järjekord aga peale poe avamist ning tund enne poe sulgemist.

SELVER

Selveri esindaja Annika Vilu sõnul loeb Selver hea teeninduse piiriks maksimaalselt viit inimest kassa kohta.

„Eksperimendist on näha, et järjekorrad tekivad vaid tipptundidel, hoolimata asjaolust, et kassade mehitatus on sellel ajal suurim - näiteks Tondil töötas õhtul kell kuus 9 kassat,“ ütles Vilu Delfi Majandusele selgituseks, miks pikad järjekorrad tekivad ja mis on poe seisukoht nende osas.

Vilu sõnul on Selver aasta jooksul töötajaid koolitanud ning reageerimiskiirust järjekordade tekkimisel oluliselt parandanud.

„Seetõttu on järjekorrad enamasti ajutised, sest kohe nende tekkimisel kutsutakse saalist töötajaid kassasse appi. Paraku on praegusel hooajal töötajate haigestumus kõrge, mis ei võimalda tipptunnil päris kõiki kassasid töös hoida,“ sõnas Vilu.

Vilu sõnul alustas Selver eile ka projektiga, mis võimaldab eriti pikkade järjekordade puhul saada ostukorvi sisu kätte tasuta.

„Meie eesmärgiks pole kauba äraandmine, vaid järjekordade vähendamine. Tasuta ostukorvi õigus tekib inimesel, kes on alustanud järjekorras seismist kas seitsmendana või kaugemal ning ei jõua seejuures seitsme minuti jooksul kassasse maksma,“ selgitas Vilu. Õiguse tekkimisel tuleb kliendil pöörduda infoletti, kus talle vormistatakse partnerkaardi alusel tasuta kaup.

PRISMA

Prisma, kus Delfi lisaks Selverile ja Rimile järjekorras seismas käis, sõnul on küll tavapäraselt vähem kliente varahommikutel ja hilisematel õhtutundidel, kuid nad ei arva, et kliendid peaksid enda poeskäike selle järgi sättima.

„See on meie töö korraldada asjad nii, et kliendid pääseksid kassast kiirelt läbi igal kellaajal, mil pood avatud on. Tipptundideks plaanime kassadesse alati rohkem müüjaid. Kui aga järjekorrad siiski tekkivad, siis kutsume vajadusel abi müügisaalist,“ kirjeldas Prisma esindaja Kadri Lainas.

Ükskõik kui hästi Lainase sõnul nad aga oma tööd planeerida ei püüaks, võib ikka ette tulla olukordi, kus järjekorrad lähevad pikemaks kui see meile ja klientidele meeldiks.

„Püüame aga alati leida lahendusi ja vajadusel saadame kasvõi kõik kaupu välja panevad töötajad kassadesse kliente teenindama. Tipptundidest keerulisemad on olukorrad gripihooajal, kui töökäsi ka kaupluse pealt võtta pole,“ sõnas Lainas.

Töötajate puuduse üle Prisma hetkel ei kurda. „Tõstsime oma madalama oskustasemega müüjate palka sügisel ja kuna Prisma Peremarket on jaekaubandusturul ka hea tööandja mainega, siis on meil hetkel enamus töökohti komplekteeritud,“ ütles Lainas.

RIMI

Rimi kaupluselt ei õnnestunud Delfil järjekordade pikkuse kohta kommentaari saada, kuid varasemalt on Rimi esindaja Katrin Bats vihjanud, et pikad järjekorrad tekivad töötajate puuduse tõttu.

VÕRDLE ISE, millisesse poodi tasub mis kella-ajal minna: