Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühingu (EMSA) esimees Jüri Lember ütles, et laevade teenindamise tütarfirmale üleandmisel jäid umbes 300 teenindajast üle just need töötajad, kel on varem Hansateega tööalaseid vaidlusi olnud.

Vandeadvokaat Siiri Schneideri sõnul on Hansatee käitumine ebaseaduslik mitmel põhjusel. Esiteks saab töölepingu koondamise tõttu lõpetada vaid juhul, kui töö otsa lõpeb ja tööandjal pole inimesele teist tööd pakkuda. Antud juhul ei kadunud töö kuskile ja ka muud tööd olnuks pakkuda, rääkis Schneider.

Koondamise ametliku põhjendusena oli kirjas ASi Hansatee Grupp struktuuriüksuse Klienditeeninduse Teenistus Laevadel müük OÜ-le Hansaliinid. Töölepinguseaduse kohaselt ei lõpeta ettevõtte reorganiseerimine töötajatega sõlmitud töölepinguid.

Uute töötajatega sõlmitud lepingutesse kirjutatud palganumbrid on palju väiksemad varem sama tööd teinute palganumbritest, kõikudes teenindajate puhul 2000 krooni piirimail.

Lember kinnitas, et Hansatee töötajate brutopalk, millelt arvestatakse ametiühingu liikmemaksu, on tänavu vähenenud.

Ametiühingul hakkasid pahandused Tallinna–Helsingi laevaliinil opereeriva Hansatee Grupiga eelmise aasta sügisel, kui laevafirma arvas kulude kokkuhoiu eesmärgil osa teenindajaid laevapere liikmete hulgast välja, muutes nende tööreþiimi kahe nädala asemel igapäevaseks.

Tööinspektsioon tegi tollal Hansateele ettekirjutuse endise olukorra taastamiseks, kuid Tallinna ringkonnakohus leidis, et ametkonnal polnud õigust sellist ettekirjutust teha.