Halloweeni efekt tähendab seda, et oktoobri lõpus võiks taas raha aktsiatesse panna. Finantsturgudel on levinud ütlus, et müü maikuus ja ära investeeri (sell in May and go away). See eeldab, et oktoobri lõpus võtavad investorid taas aktsiaturul positsioonid sisse, et need siis mais maha müüa.

Miks selline efekt eksisteerib, ei osata seletada. Igal aastal see ei toimi.

Ben Jacobsen Edinburghi ülikooli ärikoolist ja Cherry Y. Zang Nottinghami Ülikooli ärikoolist uurisid seda mõistatust. Nad vaatasid läbi 109 aktsiaturu tootlused. Näiteks Suurbritannia aktsiaturu tootluste ajalugu on olemas alates 1693. aastast, kuid Süüria oma alates 2010. aastast. Kokku uuriti 109 aktsiaturu 56 679 kuist tootlust. Leiti, et 6kuune talvine tootlus (novembrist aprillini) oli 6,9%. Suvine tootlus (maist oktoobrini) oli vaid 2,4%. Seega on talvise ja suvise tootluse vahe tervelt 4,5% talve kasuks.

Üheks huvitavamaks leiuks oli Suurbritannia, kus tootlusajalugu on suisa 300 aasta kohta. Sealt maalt see ütlus pärinebki. Juba 1935. aastal oli seal kasutusel ütlus müü maikuus ja hoia aktsiatest eemale. 63% ajast oli seal Halloweeni strateegia edukam osta ja hoia strateegiast. Suurbritannia oli talvisel ajal mediaantootlus 4,54%, kuid suvisel ajal vaid 1,98%. Rootsis olid vastavad numbrid 8,01% ja 1,64% ja Soomes 9,81% ja 3,33%. USAs oli talvine tootlus 4,91% suvise 3,20% vastu.

Eesti numbrid olid 17,48% talvine tootlus võrreldes suvise -4,26% vastu. Eestis vaadeldi perioodi 1996. aasta juulist kuni 2011. aasta juulini.