Eesti meediaturgu valitsevad Rootsi Bonnieri perekond, Norra Schibsted ja Hans H. Luik on kindlasti rahul kevadise otsusega sulgeda kaks kahjumiallikat ehk liita Sõnumileht ja Õhtuleht. Edukas kogemus, Postimehe ja Eesti Päevalehe jätkuv kahjumlikkus ning viimase lugejatekaotus ahvatleb sammu kordama.

Postimehe ja Päevalehe ühinemise peamise vastuargumendina on nimetatud soomlasi, kes ootavad parajat hetke, et Eestisse uus päevaleht asutada. Sellepärast ei anna kahe lehe ühendamine loodetud efekti. Üks konkurent asendub teisega, aga kahe suurfirma asemel on nüüd turul kolm ja see muudab keeruliseks turu jaotamise kokkulepete sõlmimise.

Kahe lehega jätkamine oleks loogiline, kui Postimees ja Päevaleht suudaksid jõuda kasumisse. See on aga järgmisel aastal vaatamata koondamistele, reklaamihinna tõusule ja reklaamituru mahu kasvule väga keeruline ülesanne.

Lisaks teeb Päevaleht riskantse sammu ja muudab lehe formaati, millega kaotab oma eripära. Reklaamiandja silmis ei erineta enam formaadilt Postimehest ja SL Õhtulehest. Erinetakse ainult lugejate arvult ja tiraažilt. Need näitajad räägivad aga praegu Päevalehe kahjuks.