Premia turundusdirektor Katre Kõvask ütles eilsel konkurentsiameti konverentsil, et Big Milk tõepoolest sisaldab piimarasva, kuid väheses koguses.

"Reegel ütleb, et kui on jäätis, mille sees on kas või tilgakene taimerasva, siis see ei ole piima- või ka koorejäätis. Tegemist on taimerasva sisaldava jäätisega," rõhutas ta.

Jäätiseid klassifitseeritakse kaheks, vastavalt rasva järgi, mida nad sisaldavad - taimerasva ja piimarasva järgi. Piimarasva sisaldavad jäätised võivad olla piimajäätised, kui nad on madala piimarasva sisaldusega, või koorejäätised, kui nende piimarasva sisaldus on alates kümnest protsendist. Sealt ülespoole on võimalik jäätist hinnata plombiiriks.

Big Milki puhul on tegemist jokk-skeemiga, sest jäätist pakendatakse sõnumitega, millega viidatakse piimale ning "kooremaitselisusele", tegelikkuses sisaldavad aga kõik Algida jäätised taimset rasva.

"Nad (Unilver - toim) olid väga kavalad ja müts maha nendes ees, sest Eesti tootjad ja Ingman ei ole seda ära tabanud," nentis Kõvask. "Küsimus on selles, et mida arvab tarbija - kas ta võtab sellise trendi omaks ja kas see on õige või mitte. Ma arvan, et seda näitab aeg."

Kõvask lisas, et Unilever tuli turule suure kampaaniaga ning võttis teistelt teatud määral turuosa. Eesti kohalikud jäätisetööstused on aga suhteliselt väikesed, mistõttu võib taolise kaliibriga ettevõte paari-kolme aastaga hinnakampaaniaid tehes kergesti siin turuosa haarata.

Täna ollaksegi Unileveri vastu sisuliselt võimetud. "Fakt on see, et tuntusest ja tootearendusest mõnikord ei piisa, et turuosa säilitada," sõnas Kõvask.

FOTO: Marko Mumm/EPL