Kui Euroopa ja USA kaupmehed kurtsid eelnevatel nädalatel madalat ostuhuvi ja lootsid jõulumüügi hoogustumist vahetult enne pühi, siis küsitletud Eesti kaupmehed on enamuses oma müügitulemustega rahul. Paljuski on siin kaasa aidanud ka uuenenud müügitrikid ja kliendikampaaniad — seda eriti kaubamajade puhul.

Stockmanni juhi Maisa Romanaineni sõnul ületab detsembri müük selgelt eelmise aasta sama aja taset, põhjuseks ostjate panustamine margitoodetele ning püsiklientidele suunatud jõulusoodustused, muu hulgas järelmaksuvõimalus. Ta lisas, et hästi on läinud moekauba, jõulukorvide, delikatesstoidukaupade, kosmeetika, arvutimängude ja koduelektroonika müük: “Võrreldes eelmise aastaga on kahekordistunud Stockmanni kinkekaartide müük.”

Tallinna Kaubamaja kontserni juht Raul Puusepp lausus, et detsembri müük kaubamajades on läinud paremini kui eelmisel aastal. Ta lisas, et positiivselt mõjus tavapärasest erinev muinasjutu-teemaline jõulukampaania. Samuti on Kaubamaja pakkunud ostjatele valmis kingi-ideid ja teinud oma kliendibaasi põhjal suunatud pakkumisi.

Samasse kontserni kuuluva Selveri juht Ain Taube lausus, et poeketi käive detsembri on küll suurem kui mullu samal ajal, kuid võrreldes detsembrit novembriga, jääb kasv natuke alla eelmisele aastale. “Võiks arvata, et inimesed on natuke ettevaatlikumad jõulukulutuste osas või siis jäetakse ostud päris viimasele hetkele,” märkis ta. Taube nimetas edukamate müügiartiklitena mandariine, “Vanad ja kobedad” videokassetti, samuti spinnerit.