Delfi poole pöördunud Helvetia Direct Marketing’i endine klient räägib loo, kuidas temale helistanud müüa pakkus tasuta preparaate, kuid mis hiljem ta Lindorff Eesti inkassonimekirja viis.

Nimelt pakub Helvetia Direct Marketing oma veebilehel ja telefoniteel kõhnumispreparaate, lubades neid saata alguses tasuta ning hiljem juba väikese tasu eest. Kliendil on 14 päeva jooksul võimalik tellimusest loobuda. Kliente peibutatakse ka tasuta kingitustega.

Delfiga ühendust võtnud inimese sõnul aga kaotab Helvetia Direct Marketing ära tellimusest keeldumise kirjad ning unustavad sama sisuga kõned. Kui nõustud tasuta preparaatidega, saad igal juhul ka järgmised, kuid juba koos arvega ning seejärel juba maksmatajätmise teatisena ka inkassofirma Lindorff kirja.

Endise Helvetia Direct Marketing kliendi sõnul suhtuvad samad müügiinimesed äärmiselt tõrjuvalt soovidesse loobuda uute preparaatide tellimisest, põhjendusega, et „kaup on juba peakontorist teele pandud ning kus te varem olite“.

Uurides teema kohta nii Lindorff Eestilt kui ka Helvetia Direct Marketing esindajatelt saabub vastusena kaks pea identset kirja.

Helvetia Direct Marketing esindaja Laila Vatter ütleb, et vastavalt Eestis kehtivale võlaõigusseadusele on leping sõlmitud, kui üks osapool teeb pakkumuse ning teine osapool nõustub sellega.

„Eeldades, et küsimus puudutab ärimudelit üldisemalt, siis see vastab võlaõigusseaduse nõuetele just tulenevalt kehtiva lepingu olemasolust,“ kinnitab Vatter. Täpselt sama lausega vastab ka Lindorff Eesti juht Kadrian Jaagund.

Preparaadi müüa esindaja lisab, et enne kui Lindorff Eesti AS võtab nõude menetleda oleme meie omalt poolt edastanud inimesele viiel korral meeldetuletuskirja ning võttes ühendust sellel oleval kontaktnumbril laheneb küsimus pea kõigil juhtudel ilma Lindorff Eesti AS-i võlanõudesse kaasamata.

Lindorff Eesti AS-i sissenõudmisel olevate nõuete õigsust kinnitab alati klient, milles on ka kokkulepitud koostöölepingus.

„Vastavalt Eestis kehtivale võlaõigusseadusele on võimalik lepinguid sõlmida suuliselt, kirjalikult või mistahes muul viisil, kui see ei ole vastuolus seadusega. Eesti on levinud pigem lepingu sõlmimine kirjalikul viisil. Vähemlevinud on lepingu sõlmimine suuliselt seal hulgas kasutades sidevahendeid. Euroopas on suuliselt sõlmitud lepingud rohkem tuntud ning laialdasemalt kasutatavad. Järjest suurenev sidevahendite teel sõlmitud lepingute hulk meil igapäevatoimetustes näitab trendi, et oleme selgelt liikumas Euroopaliku ärikultuuri suunas,“ räägib Jaagund.

Kõikide klientide nõuete osas on olemas väike hulk nõudeid, mille puhul tekib vaidlusmoment nõude aluste osas olenemata sellest kas leping on sõlmitud kirjalikult või suuliselt. Suuliselt lepingu sõlmimise puhul on osakaal natuke suurem, kuna Eestis on suuliselt sõlmitud lepingu mõiste vähemtuntud.

„Siinkohal kindlasti tuleb olla tähelepanelik, juhul kui Te ei soovi pakutavat teenust, tuleb ka ennast vastavalt väljendada. Kui Te olete juba antud olukorras, kus olete sõlminud lepingu, tutvuge kindlasti lepingu ülesütlemise tingimustega. Kui Teile tuleb, aga kiri Lindorff Eesti AS-lt, võtke kindlasti meie klienditeenindusega ühendust, kes aitab Teil leida lahenduse. Soovitame ka külastada arvemaksmata.ee, kust saate sissenõudmise protsessi kohta palju kasulikku infot,“ lisab inkassofirma juht.