Kalev Meedia juhataja Alar Pingi sõnul on uudisteportaali Kalev.ee eesmärk uudiste kajastamine võimalikult lokaalselt — külade, alevite, valdade, linnade tasemel. “Olemasolevad portaalid on liialt Tallinna-kesksed ning uudised väiksematest Eesti kohtadest ei jõua mitte kuidagi avalikkuse ette, kuigi on selge, et uudiseid sünnib igal pool,” lisas Pink. Kalev.ee toob oma eripärana välja ka videouudiste suhteliselt suurema tähtsuse portaalis.

Uudisteportaali peatoimetaja Sten A. Hankewitzi hinnangul on uuenduslik asjaolu, et uudiseid oodatakse kõigilt portaali lugejatelt. Tema sõnul jagab Kalev.ee parematele kaasautoritele auhindu ning kõige parematele pakutakse töökohta uudistereporteritena oma kodukandis.

Delfi tegevjuht Ville Jehe ütles, et uus konkurent Delfile ära teha ei suuda. “Ma usun oma meeskonda,” ütles Jehe.

Samas ei tahtnud Delfi juht uut portaali veel ka kuidagi hukka mõista. “Praegu on veel vara otsuseid teha. Lehelt on veel väga vähe välja lugeda: sektsioonid on tühjad, uudised lühikesed,” ütles ta. “Sait eirab klassikalisi veebikasutajate harjumusi. Hea konkurendi mõttes loodan, et see ei jää nii,” märkis Jehe.

Postimees.ee juhi Aivar Reinapi hinnangul on Kalev.ee ajast aastaid maha jäänud. Kui uue lehe sisusse investeerida, võib sellest tema sõnul hea uudistekanal tulla.

Reinapi sõnul võiks lehest kui valla tasemel uudiseid pakkuvast kanalist asjagi saada, kui selleks oleks korralik võrgustik. Samas ei pruugi kohalikel tegijatel olla põhjust koonduda. “Igaüks teeb uudiseid niikuinii ise juba väljakujunenud kanalites. Ma ei näe põhjust, miks peaksid nad ühe kommi kaubamärgi alla koonduma,” ütles ta.

Rõtov soovitab võtta tööle asjatundjad

Äripäeva peadirektor Igor Rõtov soovitab Oliver Kruudal kiiresti kaasata oma meediaärisse professionaalsed mänedžerid, et mitte naeruväärseks jääda.

Rõtovi sõnul tundub Kalev.ee esmapilgul väga sümpaatne. “Mulle tulevad nostalgiaga meelde meie enda katsetused aastal 2000. Üks on selge, tegijatel jätkub entusiasmi, ehk ka raha, kuid arenguks on neil vaja ka professionaalseid teadmisi,” nentis Äripäeva peadirektor.

Rõtov tõi näite. “Kujutame ette, et Hans H. Luik otsustab alustada kommituru vallutamist ja segab kodus oma pliidi ääres kakaost ja suhkrust uue kommi. Kuigi see võib olla päris maitsev, on sellest turul läbilöömiseks üsna vähe. Analoogiline tundub ka Kruuda praegune askeldamine meediaturul,” rääkis Rõtov.

“Soovitaksin Kruudal kiiresti kaasata oma meediaärisse professionaalsed mänedžerid, vastasel korral riskib ta jääda naeruväärseks,” lisas ta.