Nii saadeti Äripäevale kütuseterminali omavast ASist Scantrans ja vahtpolüuretaani tootjast ASist Univa kohustusliku vastutuskindlustuse poliis, kust selgub, et esimene on kohustusliku vastutuskindlustuse sõlminud 1,3 ja teine 3 miljonile kroonile.

Scantransil on Paljassaare sadamas üle 30 kütusemahuti kogumahutavusega 47 370 m3. Kindlustuslepingu järgi peaks firma suutma pärast ligi 50 000 kuupmeetri kütuse plahvatamist miljoni krooniga kõigile kolmandatele isikutele tekitatud kahju hüvitada.

Keskkonnaameti juhataja Tõnu Tuppits hakkas neid numbreid kuuldes peaaegu naerma.

Autodel kallim kindlustus

“Paljud Tallinna tänavatel ringi sõitvad autod on ka suurema summa peale kindlustatud. See on ju nali! Isegi kui Scantransil ainult üks kütusemahuti peaks õhku lendama, oleks kahju igal juhul suurem. Samamoodi Univa puhul. See on üldse huvitav firma. Nemad on ju korra juba maani maha põlenud ja peaksid vastutuskindlustuse olulisust mõistma. Kolm miljonit on nali!” lajatas Tuppits.

“Kui kohustuslik vastutuskindlustus puudub, ei hüvita suurõnnetusest tekkinud kahju keegi. Kui kohustuslik vastutuskindlustus on sõlmitud kõigest formaalsuste täitmiseks, siis ei tähenda see õnnetuse korral kolmandatele isikutele ikkagi reaalset hüvitist,” tähendas Tuppits.

AS Scantrans ja AS Univa pole linnaametniku kriitikaga nõus. “Hea nali jah,” muigas Univa juht Janno Kiviorg. “Meil pole konkreetselt sellist kindlustust nagu vastutuskindlustus, vaid kompleksne kindlustus, mis antud teema katab,” selgitab Kiviorg.

Unival olevat tagataskus leping Ergo Kindlustusega 3 miljonile kroonile, mille olemasolu keegi kunagi kontrollinud ei ole. Kohalikul omavalitsusel aga ei olegi Tuppitsa kinnitusel vastutuskindlustuse lepingu kontrollimise õigust.

Scantrans summaga rahul

ASi Scantrans tehnikadirektoril Jaak Uusil on ette näidata kindlustuspoliis 1,3 miljonile kroonile. Ta pidas seda numbrit täiesti piisavaks. “Siin võib diskuteerida summa osas. Mõni kirjutab 10 miljoni, mõni aga miljoni peale,” lisas ta.

Uusi sõnul on tehnilise järelevalve amet neid ka kontrollimas käinud.

Pealinna suure katastroofiohuga firmasid kontrolliti Tuppitsa sõnul mullu 27. veebruarist 14. juunini. Toona võis kohustusliku vastutuskindlustuse lepingu Tuppitsa väitel leida vaid ASist Tallinna Vesi, mis ametniku teada on raskeimate tagajärgedega õnnetuse kahjud kindlustanud 20 miljonile eurole ehk pisut üle 300 miljonile kroonile.

KINDLUSTUS

Mitu suure katastroofiohuga Tallinna ettevõtet ei soovi kindlustussummat avaldada

* KS Stivideerimise AS Leping sõlmitud IF Kindlustusega ja olnud olemas juba 10 aastat. Summat firma ei avalikustanud. Viimati käis lepingu olemasolu kontrollimas konkurentsiamet.

* OÜ Dekoil Vastutuskindlustusleping on sõlmitud QBE Kindlustuse Eesti ASiga 47 miljonile kroonile. Kindlustuse olemasolu on kontrollinud majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ning konkurentsiamet.

* AS Scantrans Leping Gjensidige Balticuga 1,3 miljonile kroonile. Lepingu kehtivust käis kontrollimas tehnilise järelevalve amet.

* AS Univa Kehtiv kindlustuspoliis on Ergo kindlustusest summale 3 miljonit krooni. Kontrollimas pole seda aga keegi käinud.

* AS Propaan Selle aasta 28. aprillist on ettevõttel kohustuslik kindlustusleping Seesam kindlustusega. Summa suurust ettevõte avaldada ei soovinud.

* AS Tallinna Vesi Kindlustusandjaga AIG Europe S.A. on sõlmitud leping suurima piirmääraga 313 miljonit krooni. Keegi kontrollimas käinud ei ole.

* OÜ Krimelte Kehtiv tegevusvastutuskindlustus on If Eesti Kindlustusega summale 15 miljonit krooni. Ettevõtte tegevust on kontrollinud erinevad järelevalveinstitutsioonid.