"Hinnakampaania tegemise tingib ikkagi see, et me soovime oma positsioone mahlaturul suurendada. Meil on turu parim mahl ja nüüd on meil ka turu kõige ilusam pakend ja seepärast me teeme nüüd vähe agressiivsemaid liigutusi selleks, et oma positsioone parandada," ütles Põltsamaa Felixi juhataja Anti Orav.

Kaubanduskettide oma kaubamärgi all pakutavad mahlad mõjutavad tema sõnul turgu, aga need on üldiselt positsioneeritud palju madalamale hinnatasemele. "Neid on meil hinnaga püsivalt väga raske üle mängida," lisas ta ja kinnitas, et Felixi hinnakampaania ei ole otseselt tingitud sellest, et kaubaketid pakuvad oma private label`i mahlatooteid.

Omatooteid turul viiendik

Mahlaturul on kaubanduskettide oma kaubamärgi all müüdavate mahlade osakaal viiendik. "20 protsenti turust ei ole seega meie jaoks ligipääsetav," rääkis Orav.

Kaubakettide mõju tootjate toodetele avaldub eelkõige hinnakujunduses, mille nad määravad, ning toodete paigutuses müügisaalis.

"Kuna kaubaketid teevad kogu hinnakujunduse, ka selle, millise hinnaga meie tooteid müüakse, siis ta saab väga hästi kujundada hinnad nii, et tema tooted oleksid väga tugevalt konkurentsis," sõnas Orav.

Näitena tõi ta Rimi, kes mõjutab toodete müüki nii hindade kui ka paigutuse kaudu, paigutades oma tooteid paremate kohtade peale ja kohalikud tootjabrändid n.ö kõrvale. Enda kaubamärgi all pakutava mahla tarnib Rimi peamiselt Poolast.

Ostja ei pruugi "lõksu" langeda

Kuigi otse ostja silmade all ja odav, ei pruugi ostja aga talle üles seatud "ostulõksu" langeda, kui talle see toode miskipärast meelt mööda pole.

"Kaubandusketid saavad pakkuda odavaid hindu, kuna nad reeglina ostavad suuri mahtusid kusagilt mujalt tehasest ja nad saavad odavama hinna, aga neil ei ole võimalust arendada tooteid eesti maitse järgi," sõnas Orav.

"Kui tahad odavamalt saada, siis pead võtma seda, mis on. Sealt tulevadki need vahed sisse."

"Me usume seda, et ka Eestis on tootjabrändidel tulevik endiselt olemas, aga seda siis kvaliteetsemas otsas," lisas ta.

Sooduskampaaniatesse Orav tootja esindajana halvustavalt ei suhtunud.
"Eesti turg on äärmiselt konkurentsitihe ja ka mahlaturu osad on jaotunud suhteliselt ühtlaselt. Kes tahab siin pikaajaliselt püsida, peab olema aktiivne," sõnas ta.