“Cream-Soda on legendaarne, seda mäletatakse veel nõukogude ajast ja ta hakkab end kindlasti müüma,” rääkis limonaadiprojektiga seotud OÜ EstOdes juhatuse liige Raivo Raidam.

Cream-Soda maitseretsept loodi läinud sajandi alguses USAs, Eestisse jõudis see praegu läbi Ukraina firma Obolon Company tehnoloogia ja oskusteabe, näiteks eriliselt pehmendatud vee.

Lisaks Cream-Sodale toob Linna Joogid OÜ järgmisel nädalal Eesti tulule nn pehme- ja mullivee ning väikese kalorsusega limonaadi. Viimase energiasisaldus 100 milliliitri kohta on 0,6 kcal, mis 1,5liitrise pudeli kohta teeb 9 kcal.

“Selle joogiga loodame võita eelkõige kaalujälgijate populaarsuse,” ütles Linna Joogid OÜ direktor Sergei Melnik.

Kokku tahetakse esimestel kuudel Melniku sõnul müüa 100 000–200 000 pudelit kuus, kaugemat perspektiivi keeldus ta kommenteerimast.

Raivo Raidami sõnul pole uute toodete müügilejõudmine väiksemates kauplustes keeruline. “Suuremate kettide puhul on see tunduvalt raskem, otsustamine võib käia isegi kord kuus,” ütles ta.

Prismade ostujuhi Marge Saluste sõnul pole huvitava toote letilejõudmiseks takistusi. “Otsustamine toimub pidevalt ja kui tehakse soodne pakkumine, võib toode juba järgmisel päeval müügile jõuda.”

Hiljuti oma uut karastusjoogisarjaga DeciBell Prisma lettidele jõudnud ASi Nigula Õlu müügijuhi Ants Varinurme sõnul pole uuel tulijal siiski lihtne. “Meie pääsesime Prismasse ainult tänu Jungentile,” sõnas Varinurm.

Marge Saluste sõnul sai DeciBelli puhul määravaks toote madal hind. Linna Joogid sellele välja ei lähe. “Kavatseme limonaadiga olla Tartu Õlletehasega ühes hinnas,” kinnitas Sergei Melnik. “Pudel hakkab kauplustes maksma 12–13 krooni.”

Enne alkoholivabade jookide tootmise alustamist müüs Linna Joogid OÜ Eestis Oboloni õlut nii vaadi kui purkidega. Ukrainas toodetavat Oboloni õlut müüakse 85 Eesti toitlustuskohas.

Limonaade ja vett toodab aasta alguses loodud ja kolmele eraisikule kuuluva Linna Joogid OÜ tarvis Monarch Bottling Eesti AS. 1996. aastast tegutseval Monarch Bottlingul on ka oma tooted, näiteks karastusjoogid Manhattan Cola ja Bubble Up ning vesi Northern Spring, kuid ettevõtte presidendi Vjatðeslav Ivanovi sõnul on jäänud nende paremad ajad kolme aasta ehk Vene kriisi taha.

Hiljuti hakkas Igor Savenkovile kuuluv AS Onistar pudelisse villima nõrgalt karboniseeritud vett nimega Coral Water, mis on saadud korallfiltri abil.