Äripäeva hinnangul teravdab see konkurentsi mobiilioperaatorite vahel — kliendil on lihtsam operaatorit vahetada, see sunnib operaatoreid rohkem mõtlema oma seniste klientide hoidmisele ning soodsamate teenuste pakkumisele.

Mobiiltelefoni kasutajaid — neid on 860 000 ehk siis kolm inimest viiest kasutavad mobiilsidet — on rohkem kui autoomanikke ja -kasutajaid. Ometi tangib autojuht sõidukit seal, kus parasjagu odavam bensiin, praegu näiteks Neste tanklates. Mobiilikasutaja liikumisvabadus on pärsitud, sest soodsamat teenust pakkuva mobiilioperaatori juurde üleminek tähendab talle praegu ka mobiilinumbri vahetamist.

See aga toob kaasa hulga sekeldusi — uuest numbrist tuleb teavitada kliente ja koostööpartnereid, ka äriregistrit, numbriinfot, tellida uued visiitkaardid jne. Ka panga vahetamine on hõlpsam…

Kuigi internet, e-post, SMSid jm infotehnoloogia mugavused infojagamist lihtsustavad, tähendab see ikkagi lisanduvat aja- ja rahakulu. Ja kõigele sellele tülinale mõeldes kratsib näiteks EMT väikeettevõtjast klient praegu pigem kukalt ja maksab, mis operaator küsib, kui hakkab end Tele2 kliendiks meldima, mis sest, et selle operaatori juures oleks tema sidekulud väiksemad.

Erinevalt väikeettevõtjast on suured kliendid suutnud endale ka praegu välja kaubelda soodsamad tingimused. Nii on numbriliikuvusest kõige enam kasu oodata just väikeettevõtjail. Aga ka riigiasutused saaksid hoida kokku sidekulusid, korraldades igal aastal riigihankekonkursi uue operaatori otsimiseks. Praegu nad seda ei tee, sest sel juhul peaksid nad muutma ka ametnike mobiilinumbrid.

Senine olukord on teinud operaatorid mugavaks. Praegu ei pinguta nad suurt olemasolevate klientide pärast, neid huvitab vaid uus klient, kes saab liitumisel osta soodsamalt mobiiltelefoni, saab tasuta kõneaega, madalama püsitasu jne. Kui kliendil on võimalus operaatori juurest koos mobiilinumbriga minema astuda, millal ise tahab, muutub kindlasti ka operaatorite suhtumine vanadesse klientidesse.

Numbriliikuvus tõotab mobiilifirmadele tulude vähenemist. EMT, kelle kliendid on enam kui pooled mobiilikasutajad, ei näe siin enda jaoks probleemi kerkivat — nende riikide praktika, kus numbriliikuvus on rakendatud, näitab, et operaatorit on vahetanud vaid mõni protsent klientidest. Ometi võib just EMT olla suurim kaotaja, kuna tema teenused on konkurentidest kallimad.

Praegu võib numbri järgi öelda, millise operaatori kliendiga suhtled, uue korraga see selgus kaob — enam ei tee vahet, kas tegu on võrgusisese või võrkudevahelise kõnega, hinnad on erinevad. See on miinus. Ent tõenäoliselt uus kord ka vähendab hinnaerinevust. Igal juhul saab numbriliikuvusest mõjuv pressing mobiilioperaatoritele.