Tallinna Piimatööstuse juhatuse esimees Neeme Jõgi ütles, et Tallinna Piimatööstus on selleks aastaks taganud endale 50 protsendi võrra rohkem toorainet. «Suurendame mahtusid ja selle arvel saamegi valmistoodangu hinda langetada,» põhjendas Jõgi hinna langetamist. «Üldises kokkuostuhinna tõusus läksid piimatoodete hinnad poes sinna suunda, mis võõrutas tarbijaid.»

Jõgi sõnul langeb ka piima kokkuostuhind, kuid mitte kohe. Tallinna Piimatööstuse hinnakampaania kestab kuu aega.

ASi Valio Eesti Laeva meierei nõukogu liige Mati Mölder tunnistas reedel, et kui tema juhitav ettevõte tahab turul püsida, tuleb hindu langetada. «Tõenäoliselt langevad nüüd ka kokkuostuhinnad, sest piimatootjale ei tule raha mujalt kui valmistoodangu müügist,» lisas ta.

Valio Eesti Põhja-Eesti müügijuht Mati Virves ütles, et 15protsendiline hinna alandamine on väga suur hinnamuutus. «See on arusaamatu samm, mille tagajärjel kannatavad piimatootjad,» ütles Virves. Tema sõnul on Valio Eesti sunnitud langetama hinnad Tallinna Piimatööstusega samale tasemele. «Kui letil on kõrvuti meie ja nende tooted, siis ostja valib hinna järgi,» põhjendas ta hinna langetamist.

AS Ühinenud Meiereid langetas eile oma väljamüügihinnad samuti Tallinna Piimatööstuse hindade tasemele. Näiteks maksab liiter 2,5protsendilist Meieri joogipiima eilsest senise 4.70 asemel nüüd 4.30.

«Tallinna Piimatööstuse selline samm oli meile halb üllatus,» kommenteeris konkurendi sammu ASi Ühinenud Meiereid kommertsdirektor Kuldar Leis. «Kolmveerand aastat oleme suutnud hindu paigal hoida ja kokkuostuhindu kergitanud, nüüd rikuti selle tegevuse mõte ühe käeliigutusega ära.»

Tallinna Piimatööstusele piima müüva ASi Phoenix juhatuse esimees Rein Kaidla ütles, et praegu ta veel piima kokkuostuhinna langust ei karda. «Meil on Tallinna Piimatööstusega esimeseks kvartaliks hind kokku lepitud ja see vaadatakse üle kvartali lõpus,» ütles Kaidla. «Loodetavasti piima hind enne ei kuku, kui kevadel tootmine suurenema hakkab.»

Kiiu piimaühistu juhatuse esimees Ants Aaman ütles, et väiksemaid meiereisid suurte hinnamängud esialgu ei puuduta. «Meil on hinnad nagunii madalamad ja me ei müü oma kaupa suurtes marketites, vaid väiksemates poodides ja turgudel,» rääkis Aaman.

Tallinna Kaubamaja toidukaupade ostujuht Lea Jalakas ütles, et 15protsendiline piimatoodete väljamüügihind kajastub ka poehindades. «On küll poode, kes jätavad hinna samaks, kuid meie huvi on madalama hinnaga müües oma läbimüüki suurendada,» ütles Jalakas. «Inimesed vaatavad praegu hindu väga hoolega, ka esmatarbekaupadel.»

«See on ju väga hea, et nad hinda alandavad,» ütles konkurentsiameti peadirektori asetäitja Aini Proos. «Meil pole siin midagi uurida.»