Peamiseks veaks on olnud ravitoimele viitavate sõnade „ravi“ või „põletikuvastane“ kasutamine toodetel, mille toime pole tõestatud ja mis pole vastavalt registreeritud, teatas tarbijakaitseamet.

Ravitoimele viitavate sõnade eksitavat kasutamist tuli enam ette e-kauplustes turustatavate toodete puhul. E-kauplustes müüdavate toodete märgistusi kontrolliti 23 korral ning kõikudel juhtudel leiti ka rikkumisi.

Kui ettevõtja soovib toote müümisel ja märgistusel viidata ravivale toimele, tuleb eelnevalt teha toote mõju tõendavaid uuringuid ning registreerida toode ravimina. Kui seda pole tehtud, ei saa neid väiteid käsitleda tõesena ning tegemist on tarbijaid eksitava ja keelatud kauplemisvõttega.

Lisaks lasi amet laboris testida kuut kosmeetikatoodet, mis olid märgistuse järgi parabeenivabad (parabeenid on kosmeetikatoodetes kasutatavad säilitusained). Need tooted olid:

1) Chicco Pure.Bio Protective Balm (levitaja Kotryna OÜ),

2) Organix Soft & Silky Vanilla Silk Shampoo (levitaja Tallinna Kaubamaja AS),

3) Avalon Organics Skalp Normalizing Shampoo Tea Tree Mint Therapy (levitaja Selver AS),

4) Nuevo Champu Infantil Amalfi Baby Shampoo (levitaja Helpline OÜ),

5) The Body Shop Rainforest Balance Conditioner (maaletooja Bodybalt OÜ) ja

6) Disney Pixar Cars Bath & Shower Gel (levitaja Põlva Tarbijate Ühistu).

Testimisel parabeene ei leitud ja seega oli nende toodete märgistus korrektne.

Kosmeetikatoodete märgistuse, eriti ravitoimele viitavate sõnade ning märgistuse järgi parabeenivabade kosmeetikatoodete kontrollimisele keskendub tarbijakaitseamet tänavu kogu aasta jooksul.