Eitavat seisukohta Tallinna–Kotka ja Tallinna–Peterburi liinil sõitmiseks kinnitasid nii Silja Line, Hansatee kui ka Estline. Pikema mõtlemisaja võttis vastamiseks Nordic Jet Line. Positiivselt suhtus ideesse vaid tiibureid kasutav Lindaliini AS.

“Lähimate aastate jooksul pole Silja Line kindlasti huvitatud neil liinidel sõitmast,” ütles Silja Line Eesti ASi juhatuse liige Peep Siinmaa. Tallinna–Peterburi liinist reaalsemaks nimetas Siinmaa Helsingi–Peterburi.

Tallinna–Stockholmi liinil reisijaid vedav Estline näeb perspektiivi Riias, Hansateed hoiavad Peterburist eemal ulatuslik jäätumine talvel ja ka võimalikud probleemid sealse sadama omanikega. Viimast kinnitas ka Lindaliini ASi nõukogu esimees Rein Ojasaar, öeldes, et Peterburis tuleb hoolikalt valida, kellega tegemist teha.

Tallinna Sadam turundusdivisjoni juht Erik Sakkovi hinnangul võiks Tallinna-Peterburi liinil vedada pool miljonit või rohkemgi reisijat, kindlustatud oleks ka tax-free. Sakkovi sõnul on selle liini eelduseks aga ühepäevane viisavabadus või Eesti-poolne samm lasta sisse iga Schengeni viisa omanik.

Laevafirmad on varemgi tegutsenud nii Helsingi–Peterburi kui ka Tallinna–Kotka liinil. Esimesel kurseerinud laeva Dmitri Šostakovitš jätsid kai äärde viisaprobleemid ning Peterburi vähene turvalisus ja sellest tulenev sõitjate nappus.

Kotka-liini proovinud Lindaliini AS loobus samuti reisijate vähesuse, aga ka tiiburite jaoks liiga lühikese navigatsiooniperioodi pärast.

Hetkel kulgevad reisijateveoliinid Tallinna sadamast Helsingisse, Stockholmi ja Rostocki.