Hinnatõus aga ei vähendanud näiteks Prisma klientide munaisu, sest pood müüs vaatamata kõrgele hinnale kanamuna kaks protsenti rohkem, kui aasta enne. Samas nentis teine suurpood Selver, et munamüük on teinud aastaga järsu languse, vähenedes 10 protsenti.

„Müüsime mõlemad aastal üsna ühepalju mune. 2012. aasta müük oli vaid 2% suurem, kuigi meie turuosa oli toona märgatavalt rohkem aasta jooksul kasvanud. Väikese kasvu põhjuseks oli siis munakriis,“ ütles Delfi Majandusele Prisma esindaja Kadri Lainas.

Eelmine aasta sama ajaga on munad Lainase sõnal odavamaks läinud. „Eelmine aasta maksis soodsaim 10-ne karp M suuruses valgeid mune 1,49 eurot. Täna maksab soodsaim 10-ne karp M suuruses valgeid mune 0,99 eurot,“ sõnas Lainas.

Lainas lisas, et kuna eelmise aasta munadepühi ilmestas munakriis ning hinnad tõusid hüppeliselt ja mune polnud saada, pole võrdlus päris hea, kuna tarnijatel polnud läinud aastal piisavalt mune anda.

Selveri esindaja Annika Vilu sõnul langes läinud aastal nende klientide munatarbimine ligikaudu kümme protsenti ning seda mõjutas peamiselt läinud kevadine munadefitsiit.

„Talleggi lihavõttemunade hinnad on sellel aastal tõesti kõrgemad, mullu 1,69 ja tänavu 1,89, põhjuseks on väikesed kogused, sest kanad munevad nii vara kevadel veel vähe. Samas on Lätist toodud valged munad soodsamad - 1,59 eurot karp,“ ütles Vilu.

Vilu sõnul on Selver tänavu märtsiks varunud ligikaudu kaks miljonit muna, nende seas on nii valgeid kui pruune ning erinevas suuruses mune.

Ka Rimi esindaja Katrin Bats nentis, et munade müük läinud aastal võrreldes aasta varasemaga langes. "Seda ilmselt suurest hinnatõusust tingituna," sõnas Bats.