Viimase paari aasta pabermeedia väljaannete müük näitab järjest nende inimeste arvu vähenemist, kes ajalehti ja ajakirju üksikmüügist ostavad. Päevalehtede müüginumbreid analüüsinud Lehepunkt ASi tegevdirektori Allan Liima hinnangul näitab ka lähiaastate trend 4-5protsendilist jaemüügi vähenemist.

Kioskid ja väikepoed surevad välja

Ühe põhjusena nimetatakse välikioskite võrgu kahanemist ja väikepoodidele surmahoobi andnud lahja alkoholi müügi keelustamist.

“See, et asemele astuvad supermarketid, ei aita päevalehti, sest keskmine ostusagedus väheneb ühes sellega,” kirjeldas SL Õhtulehe peatoimetaja Väino Koorberg kiratseva lehemüügi põhjusi. “Kui kioskist oleks inimene ostnud lehe pea igal hommikul, siis supermarketis käib ta heal juhul kaks korda nädalas, palju tõenäolisemalt kord nädalas.”

Uudised järgmise hommikuni ei oota

Nagu Koorberg rõhutas, ei saa sugugi alahinnata elektroonilise meedia mõju. Uudised kolivad veebi, sest elutempo ei võimalda enam kiirete uudistega järgmise hommikuni oodata. Siiski ei ole veel niipea karta, et veebiportaalide kiirus paberlehe mugavuse välja sööks. “Püüdsin lugeda Postimeest oma mobiiltelefonilt. Tunnistagem, see oli küllalt tüütu tegevus,” muigas Koorberg.