Liviko suurendas turuosa 60 protsendini


Liviko viinad
Liviko viinadPostimees/Scanpix

Peaaegu kõik Eesti suuremad alkoholitootjad suurendasid tänavu üheksa kuuga oma müüki, turuliider Liviko on oma turuosa kasvatanud 60 protsendini.

Liviko müüs Viina Liidu andmetel Eesti siseturul selle aasta üheksa kuuga 5,6 miljonit liitrit kanget alkoholi, mis on üle miljoni liitri rohkem kui eelmisel aastal samal ajal. Sellega suurendas turgu valitsev ettevõte oma turuosa Eestis veel 2,5 protsendipunkti võrra.

Teisel kohal on, nagu ka aasta eest, Ofelia, kolmandat kohta hoiab Onistar, neljas on Remedia ja viies Liiwi Heliis. Müük on kasvanud kõigil viiel Eesti juhtival alkoholitootjal, vaid Ofelial on üheksa kuu tulemused tänavu veidi halvemad kui eelmisel aastal.

Ka kange alkoholi ekspordi osas juhib pingerida Liviko. Kokku oli Eesti alkoholitootjate eksport jaanuarist septembrini 3,3 miljonit liitrit, mis on 0,7 miljoni liitri võrra mullusest vähem.

Liviko turundusjuhi Janek Kalvi sõnul pole turuosa suurendamine eesmärk omaette. “Hindame selle praegu optimaalseks, pingutused suuname pigem tootegruppide arendamisse ja kvaliteedi tõstmisse,” lausus ta. Mahu kasv kangete alkohoolsete jookide turul on tema hinnangul toimunud turismikaubanduse hoogustumise tõttu ja sisemaine tarbimine kasvutendentsi ei näita.