Subway Eestisse toonud Henry Oro arvab samuti, et Eestis on frantsiisiga tegelemisel veel palju ruumi, ettevõtlikud inimesed võiksid siia tuua näiteks Taco Belli või elekroonika jaeketi Radioschacki. Samal ajal on ka Eesti ettevõtetel võimalik areneda, arendades oma frantsiisivõrku - nõnda ei pea ise liigseid kulutusi tegema.

„Eesti ettevõtted ei oska veel frantsiisilepinguid oma äri laiendamiseks ära kasutada. Väike edukas ettevõte võib sel moel laieneda, kui on olemas turg ja oskustega inimesed. Välisfirmad kasutavad edukalt hästikoostatud frantsiisilepinguid. Osa kõrgharidusega ja hea väljaõppega töötuid võiksid edukalt proovida frantsiisilepingu eeliseid kasutada ning leida neid huvitav ja võimetekohane valdkond," soovitas patendivolinik Ott Moorlat.

„Julgen väita, et paljudes riikides on frantsiisimine sama tavaline kui meil auto liisimine. Kindlasti ei saa Eestis frantsiisil põhinevate ettevõtete levik olema nii jõuline kui suurriikides, kuid oma võimalused sellel ärimudelil põhinevat ettevõtlust viljeleda on siin täiesti olemas," ütles Henry Oro.

Eestis on tema arvates probleemiks kujunenud frantsiisil põhinevate ettevõtete koondumine väga kitsa ringi ettevõtlike inimeste kätte. Seetõttu ei ole brändide levik olnud ehk nii plahvatuslik, kui ideaalis olla võiks.

Loe edasi, kuidas oma äri legi kombel püsti panna.