Jaapani autotootja on valmistanud vankelmootoreid alates 1967. aastast, selle aja jooksul toodeti kokku üle kahe miljoni taolise jõuallika. Esimene vankelmootor paigutati Cosmo Sport kupeele ja viimane RX-8 Spirit R eriseeria mudelile.

Miks taoline samm Mazda poolt? Traditsioonilised sisepõlemismootorid pakuvad tänapäeval väga väikest kütusekulu ja heitgaaside kogust, vankelmootorit polnud aga võimalik viia vastavusse Euro5 keskkonnanõutega. Seetõttu keskendub Jaapani autotootja oma SkyActiv bensiini- ja diiselmootoritele.

Sellegipoolest võib vankelmootor kunagi taas tootmisesse jõuda, sest autotootja juhid kinnitavad, et vankelmootor jääb ettevõtte ainulaadseks sümboliks. Tulevikus loodetakse taolist jõuallikat taaskord kasutada vesinikul töötaval või elektriautol.