Et CocaCola järel maailma tugevuselt teist kaubamärki kandva McDonald’siga, mille suure Maci indeks on juba 16 aastat maailma riikide elatustaseme mõõdupuu, on midagi tõsist lahti, tõestab viimaste kuude areng. Eelmise aasta algul kaotas McDonald’s USAs suurima kiirtoiduketi tiitli Subway Restaurantsile. Aasta lõpul teatas McDonald’s viimases kvartalis kahjumisse jäämisest, mis oli firma 47aastases ajaloos esmakordne. Aastaga kaotas McDonald’s oma börsiväärtusest 40%.

Veelgi kõnekam oli aga McDonald’si firmasisene ringkiri, mis aasta lõpul laiali saadeti ja mis imbus ka ajakirjandusse. Selles 27. detsembri kuupäeva kandvas memorandumis teatab juhatuse aseesimees Jim Skinner, et päevapealt peatatakse McDonald’si restorane ühendava globaalse digitaalvõrgu loomine, et säästa kümneid miljoneid dollareid.

McDonald’sit sunnivad üle maailma pakutava standardse Maciga midagi ette võtma ka ees ootavad kohtuprotsessid, mis ähvardavad firmale kaela tuua suuri kahjutasusid. Nimelt on Ameerika mõjuvõimsad advokaadid, kellel on õnnestunud algatada miljardilisi kahjutasunõudeid tubaka- ja asbestifirmade vastu, haistnud võimalust järgmisena ette võtta kiirtoidufirmad. Igatahes on neil olemas tänuväärsed kliendid — end kiirtoiduga paksuks söönud ameeriklased.