Norra meediakontsern Schibsted, mis aktiivselt tegutseb Põhjala ja ka Eesti meediaturul, oli sunnitud tunnistama, et eelmise aasta teises kvartalis saadud 1,54 miljardi Eesti krooni suurune kasum oli sulanud tänavu samal ajal olematuks ehk 3,4 miljonile Eesti kroonile. Analüütikud olid Reutersi teatel prognoosinud firmale 160 miljoni Eesti krooni suurust kasumist.

Schibstedi tulusid vähendasid eelkõige Rootsi ajalehtede prognoositust palju väiksemad reklaamitulud, tulude vähenemine internetiportaalis ning tasuta väljaannetega seotud suured kulud. Kõik see kokku sundis firma tegevdirektorit Kjell Aamodtsi tulemuste tutvustamisel hoiatama, et kontsern valmistub sadadesse miljonitesse ulatuvaks kokkuhoiuks. Kontsern ei prognoosi ka teisel poolaastal olukorra olulist paranemist.

Kontsernile on suurt kahju toonud mitmed tütarfirmad. Põhiline oli neist Põhjala suurim internetiportaal Scandinavian Online (SOL), kus Schibsted on 35 protsendiga osanik koos Rootsi Telia ja Norra Telenoriga. SOLi on mõjutanud internetifirmade aktsiate üldine langus, mille tagajärjel oli firma sunnitud teises kvartalis firma väärtuse tublisti alla hindama, lisaks tabas teda veel internetireklaami järsk, 20-40protsendiline vähenemine. Kõige selle tagajärjel oli SOLi kahjum 187 miljonit Eesti krooni.

Teine murelaps oli Rootsi ajaleht Svenska Dagbladet, kus Schibstedile kuulub 89% aktsiatest ja mis teises kvartalis sai 40,5 miljoni suuruse kahjumi. Sel nädalal teatati toimetusele, et 55 inimest koondatakse ning kokku on kavas hoida üle saja miljoni krooni. Schibstedi asetegevdirektor Birger Magnus loodab lehe kasumisse viia aastal 2003.

Ka teise Schibstedile kuuluva Rootsi ajalehe Aftonbladet tulud vähenesid reklaamimahu kahanemise tõttu. Kuid Rootsi lehtede tulemusi aitas tasakaalustada Norra reklaamituru stabiilsus, mis andis korraliku kasumi Norra ajalehtedele Aftenposten ja Verdens Gang.

Schibstedi kontserni kuuluva Schibsted Eesti väljaannetel on esimene poolaasta möödunud vahelduva eduga.

Ehkki Schibsted Eesti oli 13,5 miljoni krooniga kahjumis, millest lõviosa andis televisioonijaam Kanal 2 ligi 10 miljoniga, läks teistel suhteliselt hästi.

Eesti Meedia, kus Schibstedi osalus on 92,5 protsenti, sai kasumit 13 miljonit krooni, Ajakirjade Kirjastus (50%) 7 miljonit ja SL Õhtuleht (46,3%) 5,4 miljonit.