Seesam kindlustus annab nõu, mida teha veekahjdue korral.

Mida teha, kui kodu on paduvihmast tingitud üleujutuses kannatada saanud? Sõltumata sellest, kas kodu on kindlustatud või mitte, tuleb esimese asjana püüda suuremat kahju ära hoida. Selleks tuleks tõsta maasolevad asjad kõrgemale ja leida võimalus vesi välja pumbata või väiksema veekahju korral ruume kuivatada. Mitmed ettevõtted tegelevad veepumpade ja niiskusimurite rendiga.

Kuidas käituda, kui kodul on olemas kehtiv kodukindlustus? Kui kahjude suurenemisele on piir pandud ja päästetud see, mida päästa annab, tuleb nüüd kindlustusseltsiga ühendust võtta ja kahjujuhtumist teada anda. Kahjukäsitlejad annavad täpsemaid juhiseid, kuidas klient peab käituma ja mida täpselt tegema, et juhtumi kõik asjaolud fikseeritud saaks. Kahjude hüvitamine toimub vastavalt kindlustuslepingus kokkulepitule.


Millal tuleb kahjukäsitleja sündmuskohta üle vaatama? Üldjuhul piisab kindlustusele sellest, kui klient fikseerib kahjud ise tehes kahjustunud varast pilte. Vajadus sündmuskoht kahjukäsitleja poolt üle vaadata on tavaliselt siis, kui piltide järgi ei ole võimalik kahju ulatust kindlaks määrata. Veekahju suurusest saab sageli aru alles siis, kui veetase on alanenud. See võib võtta vahel päevi või ka nädalaid - alles siis selgub, kui ulatuslikud on vee ja niiskuse poolt tekitatud kahjud tegelikult ja kuhu niiskus hoone konstruktsioone mööda liikunud on. Seetõttu ei pea klient muretsema, kui esimese kõne peale kindlustusseltsi kahjukäsitleja kohale ei tule, järgida tuleks aga kahjukäsitluse poolt antavaid juhiseid ja nõuandeid.

Üldised nõuanded veekahjude korral käitumisel:

· Säilita rahu ja päästa see, mida päästa annab

· Fikseeri olukord – tee kahjustunud varast pilte

· Anna juhtumist teada kindlustusseltsile

· Täida kahjuavaldus hüvitise taotlemiseks

· Käitu vastavalt kahjukäsitleja edasistele juhistele