Eesti teedel liigub palju vanu autosid, mis on üle kümne aasta vanad. Neid on meie igapäevases liikluses lausa 64 protsenti, mis tähendab, et autopark vajab uuendamist. Kuidas seda aga teha, kui uued autod on kallimad kui kasutatud sõidukid?

Vastus on lihtne: uus auto on võrdlemisi kallis vaid ostmise hetkel, seda hiljem ülal pidada on vanast masinast palju soodsam.

Mis on siis need aspektid, mida kaaluda uue auto eelistamisel vanale?

Väiksem kütusekulu

Uue auto omanikul on võimalik märkimisväärselt kokku hoida juba kütusekulult: moodsate väikeautode kütusekulu 100 km kohta on umbes 5 liitrit, kümneaastase 2,0 liitrise bensiinimootoriga auto kütusekulu on aga umbes 10 liitrit. 21.novembril maksis bensiini 95 liiter 1,260 €. Kui aastane läbisõit on 15 000 km, kulub vana auto omanikul bensiinile üle tuhande euro rohkem (kasutatud autoga 1890€ ja uuega 945€). Viie aastaga saab uue auto omanik niisiis kokku hoida koguni 4725 € ja seejuures säästa sellega ka loodust.

Garantii säästab remondiraha

Lisaks tuleb kasutatud auto puhul kindlasti arvestada remondikuluga: aastas kulub sõltuvalt autost sõiduki remondile keskmiselt 400 €. Uusi autosid on vaja remontida harvem ja ühtlasi on neil vähemalt kolmeaastane ja tihti isegi viieaastane garantii. Seega võib autoomanik end muretult tunda ega pea kartma ootamatult suuri remondiarveid. Viie aasta jooksul võivad kulud olla seega tunnetuslikult veel 2000 € väiksemad.

Harvem tehnoülevaatus

Sääst tuleb ka tehnoülevaatusest: kui vanema sõidukiga peab 35–38 € maksvas kontrollis käima iga aasta ja ülevaatuse läbimiseks on sageli samuti vaja üht-teist remontida, siis uue auto puhul toimub esimene tehnoülevaatus alles neli aastat pärast auto registreerimist ja hiljem iga kahe aasta tagant. Nii saab siingi viie aastaga kokku hoida vähemalt 140 €.

Kõik see teeb viieaastaseks säästuks kokku ligi 6865 €.

Arvestades veel siin seda, et väikeautode hinnad algavad juba vähem kui 10 000 €, on vanale autole uue eelistamine igati kaalumist väärt mõte.

Liisinguga hajutatud kulud

Kuid et uue auto väljaostuks on vaja suuremat summat, ei pruugi selleks ühekorraga raha jaguda. Siin tulevad autoostjaile appi liisingufirmad. Vastavalt võimalustele saab igaüks endale teatud piirides ise valida, kui pikale ajale on mõistlik auto eest maksmine hajutada, kui palju tasuda sissemakseks ja kui suur võiks olla jääkväärtus ehk summa, mis tuleb auto lõplikuks väljaostmiseks tasuda liisingulepingu lõpus.

Liisingu kasutamisel tuleb olenevalt auto margist ja mudelist tasuda küll ka u 40 € kuutasuga kaskokindlustuse makseid, kuid see on väike lisakulu, arvestades, et aastas juhtub mõni suurem või väiksem õnnetus iga kolmanda autoga ning et keskmine kaskokindlustuse hüvitis on 1300 €.

Kokkuvõttes saab öelda, et ostuhinda võrreldes on selge, et uus auto maksab rohkem. Samas võivad uue auto omanikud hingata kergemalt, sest garantii tõttu ei ole neil vaja pikka aega muretseda remondiarvete pärast. Samuti on uued mudelid üldjuhul järjest turvalisemad, väiksema kütusekuluga ja keskkonnasõbralikumad.

Soovitame kindlasti enne mõelda, kas soetada uus auto, mille tuleviku kujundab klient ise või kasutatud auto. Kaaluda tuleks seejuures kõiki aspekte.

Nädala pärast aga kirjutame sellest, millised plussid ja miinused on kasutatud auto ostmisel.