Mööblituru seisu iseloomustavad kaks vastakat näitajat. Nimelt selgub Krediidiinfo AS koostatud sektori turuülevaatest, et kui möödunud aastal oli Eestis ligi 400 mööblimüügiga tegelevat ettevõtet, siis 2015. aasta jooksul kadus neid turult umbes 60. Jätkuvalt tegutsevad ettevõtted said aga nautida häid müügitulemusi, mis on tervikuna kogu mööbliturul viimasel kolmel aastal kasvanud. 2015. aastal müüdi mööblit jt sisustuskaupu 180 miljoni euro eest, mida on ligi 10% enam kui aasta varem. 30% turumahust moodustasid viis suurimat tegijat.

Mööblimüüjate turumahu TOP 5
* Turumaht on turul tegutsevate ettevõtete müügikäive mööblimüügist

Allikas: Krediidiinfo AS Turuülevaade „Mööblimüüjad 2015“

“Mööbliturg sai kriisi ajal kõvasti räsida ning esimesed kriisijärgsed aastad kulusid selleks, et saavutada varasemat taset – kriisieelse tasemeni jõuti alles paar aastat tagasi,” ütleb Aatrium Sisustuskaubamaja tegevjuht Toomas Vallikivi, “Suures osas on tegemist n-ö loomuliku kasvuga – kasvanud on kogu jaekaubandus. Samuti vaatab tarbija tulevikku ilmselt lootusrikkamalt kui mõned aastad tagasi.”

“Sisustamine on tõusev trend,” ütleb ka Asko ja Sotka jaemüügikette omava Indoor Group ASi tegevjuht Kari Forssten, “Tarbijad panustavad sellesse, et kodus oleks mõnus olla.”
Indoor Group AS ja Aatriumi Sisustuskaubamaja AS olidki 2015. aastal ühed turu suurimatest mööblimüüjatest, keda edestas vaid Jysk Linnen’n Furniture OÜ. Esikolmikule järgnesid Evelekt Hulgi OÜ, kes peab Home4You kauplusteketti, ning büroo- ja hotellimööbli tootja Standard AS.

Edu taga müügitöö ja lai valik

Nii Indoori kui ka Aatriumi tegevjuhtide sõnul saavutasid nende ettevõtted 2015. aastal sihiks seatud müügitulemused. Mõlemad mööblimüüjad panustavad järjest enam ka oma e-poodide arendamisse ja Forssten märgib, et läinud aastal tegi internetimüük tavakauplustest isegi suurema kasvu.

Soome päritolu Indoor Group on tegutsenud Eestis 20 aastat ja kujunenud üheks populaarsemaks pehmemööbli, ent ka madratsite ja vaipade ostukohaks. Peale pealinna kaupluste tegutsetakse Tartus ja Pärnus, tänavu märtsis laieneti Narva.

Siinse turuosa kättevõitmise taga on Forssteni sõnul pikaajaline töö tootevaliku, müügitöö arendamise ja turunduse vallas. “Eriti tähtis ongi meie jaoks müügitöö jätkuv arendamine,” lisab ta.
Silikaat Gruppi kuuluv Aatrium Sisustuskaubamaja peab oma põhiliseks edu valemiks laia kaubavalikut, mis kõnetab erinevaid sihtgruppe. “Meil on pidevalt valikus üle 20 000 erineva toote ehk müüme sisuliselt kõike, mida vaja oma kodu – ja ka büroo – sisustamiseks,” märgib Vallikivi. “Lisaks tegi kaubamaja neli aastat tagasi läbi põhjaliku uuenduskuuri, mille käigus muutsime kaubamaja sisekujundust, sortimenti ja lõime täiesti uue kodukaupade-aksessuaaride osakonna.”

Tarbija eelistustest rääkides ütleb Vallikivi, et Aatriumis pakutavast on väga popp magamistoamööbel alates vooditest-madratsitest ja kappidest-kummutitest voodipesuni välja. Samuti annab suure osa käibest pehme mööbel ning kevadel-suvel aiamööbel.
Küsimusele, kui palju pöörab tarbija tähelepanu toodangu päritolule, vastab Aatriumi tegevjuht, et Eesti tarbija on oma ostuotsustes kindlasti mõõdukal määral isamaaline. “Väga palju rohkem ei ole tarbija nõus toote eest maksma vaid seetõttu, et toode on valmistatud Eestis. Kui Eestis valmistatud toode on ühtlasi ka hea ja õiglase hinnaga, on asi teine.”

Põhitegijad jäävad samaks

Lähituleviku müügitulemustest rääkides on mööblimüüjad mõõdukalt optimistlikud. “Sel ja ka järgmisel aastal kasvab müügitulu veelgi, ehkki ilmselt mitte sedavõrd hoogsalt kui viimasel paaril-kolmel aastal,” prognoosib Toomas Vallikivi.

Kari Forssten ütleb, et juba aastaid on põhikonkurendid samad ning olukord turul on ja püsib pingeline. “Konkureerime teiste mööblimüüjatega, aga samas ka näiteks reisifirmadega, sest tarbijal on palju valikuid, kuhu oma raha investeerida,” märgib ta.

Artikkel on koostatud Krediidiinfo AS Turuülevaate „Mööblimüüjad 2015“ andmete põhjal.

Jaga
Kommentaarid