Nimelt oli Ühispank Uusmaa sõnul saatnud aprilli alguses mitme firma pangaarvete väljavõtted ühes ümbrikus.

“Ilmselt hoidsid nad niiviisi postikulusid kokku, tegemist võis olla ka inimliku eksitusega,” ütleb nördinud pangaklient.

“Teine firma on näinud mu krediitkaardi numbrit, seda, kui palju olen kulutanud ja kus kohas,” kirjeldab firmajuht oma tundeid. “Krediitkaardi numbri ja sellega seotud info avaldamise puhul on tegemist pangasaladuse rikkumisega.”

Uusmaa helistas Ühispanga telefoninumbrile, mis oli kirjas märgitud, ja kurtis muret. Pangast kuulis ta, et sellist asja on ka varem juhtunud. “Nad ei võtnud isegi vaevaks vabandada,” sõnab Peeter Uusmaa. “Sellist suhtumist, et klient on kuningas, ei ole. Ühispank ei andnud mulle mingit kindlat garantiid selle kohta, et edaspidi enam nii juhtuda ei võiks — nad arvasid vaid, et ehk enam ei juhtu!” lisab ta.

Uusmaa pöördus üleeile oma probleemiga finantsinspektsiooni poole. “See juhtum on praegu menetluses,” ütleb finantsinspektsiooni juhatuse esimees Andres Trink, viidates sellele, et enne menetluse lõppemist ei saa juhtunut detailselt kommenteerida.

Ühispanga avalike suhete juhi Evelin Pulli sõnul on juhtunu puhul tegu inimliku eksitusega. “Arvutiprogrammile anti käsk komplekteerida väljastatavad aruanded vale parameetri järgi, milleks oli aadress. Viga avastati töö käigus peaaegu kohe, kuid siiski olid üksikud kirjad klientidele juba saadetud,” selgitab Evelin Pull. “Ühispank on alustanud klintide ülehelistamist ning vabandab tekitatud ebameeldivuse pärast.”

Pulli sõnul on tegu esmakordse sellelaadse juhtumiga Ühispanga tööpraktikas. “Ühispank suhtub juhtunusse äärmiselt tõsiselt, on läbi viidud sisemine juurdlus ning süüdiolevat isikut karistatakse,” sõnab ta.