Delfi Majanduse toimetusele kurtis pettasaanud klient, et ootas oma kaupa pea pool kuud ning mitmetele päringutele, kaugel kaup olla võib, sai ta poe eestvedajalt Sven Palmilt vastuseks üpris kurioosseid kirju.

„Tellisin Quum.eu-st juuli lõpus kaks toodet summas 24 eurot ning esimese päringu teemal, et kaugel mu kaup on, saatsin 17. augustil ning sain sellele üpris kummalise vastuse,“ ütles petta saanud klient.

Toome teieni ka paar näidet Quum.eu poe eestvedaja Sven Palmi ja kliendi vahelisest kirjavahetusest, mis pani kliendi imestusest kulmi kergitama.

„Pole haruldane juhus, kui kogu saadetis lihtsalt kaob teel Eestisse või on kahjustada saanud. /../ Aga Eesti tollis läheb üsna kaua aega, kuna väljaspoolt EL-i saabuvad kaubad läbivad range kontrolli. See aeg võib olla lausa 1-3 tööpäeva, sõltuvalt tollitöötaja tujust...“

Peale mitmeid päevi saabus aga kliendi postkasti vabandusest nõretav kiri, kus Palm kirjeldas, kui raske on käesolev aasta talle nii töö osas kui ka isiklikus elus olnud, kuid kaugel kaup on ning kas ja millal kauba mittesaabumise korral raha tagasi kantakse, Palm ei vastanud.

Mõne nädala eest lubas poe esindaja Palm meedia vahendusel, et maksab petta saanutele raha tagasi. Nüüdseks on lubadusest möödunud juba paar nädalat ning raha pole klientidele tagastatud.

Samuti ei vasta Palm enam tarbijakaitseameti päringutele ning ka Delfi Majanduse kirjale ega kõnedele, rääkimata siis klientide kirjadele või kõnedele.

Klientidel lootust on

Tarbijakaitseameti esindaja Hanna Turetski sõnul on hetkel veel raske ennustada, mis edasi saab, kuid kui tegemist on makseraskustega, ootab firmast tõenäoliselt eest pankroti väljakuulutamine.

Samas kinnitas Turetski, et Quum.eu on lubanud raha asemel asenduskaupa, kuid kui tarbijale pakutud variant ei sobi või ta ei saa kuidagi kontakti on võimalus oma nõuded koondada ja esitada kohtusse maksekäsu kiirmenetlus.

„Raha tagasi saamise lootus on alati. Küsimus on ajas ja seda ei oska keegi prognoosida,“ ütles Turetski.

Viimasel paaril kuul on veebipood Quum saanud rekordiliselt 91 kaebust. Mõne nädala eest väljastas tarbijakaitseamet peale mitme kliendi kaebuste teate, et lisab online-poe Quum.eu oma musta nimekirja, kuna pood ei väljasta tarbijatele tellitud ja juba kinni makstud kaupa.