Õlletootjad põhjendasid sammu sooviga kaasa aidata riikliku alkoholipoliitika Rohelise Raamatu eesmärgile absoluutse alkoholi tarbimise vähendamiseks.

Muudatus sätestatakse Eesti õlletootjate liidu eetikakoodeksis, mida liidu liikmed lisaks Eestis kehtivatele õigusaktidele järgivad.

Õlletootjad on eetikakoodeksis juba mitu aastat tagasi sätestanud, et ei tooda ega turusta kanget, üle 7% kangusega õlut.

„Selle põhimõtte järgmine langetas Eestis märgatavalt kange õlle tarbimist ning seega absoluutse alkoholi tarbimist,“ märkis õlletootjate liidu tegevjuht Peeter Võrk.

Samuti järgivad õlletootjate liidu liikmed põhimõtet mitte reklaamida kangeid õllesid.

Tootjad on uue muudatuse sisse viimiseks alustanud juba ettevalmistusi. „Enamik meie toodetud jookidest on juba nimetatud kanguse piires, kuid siiski tuleb meil muuta paari toote retsepte,“ märkis Saku Õlletehase juhatuse esimees ja õlletootjate liidu juhatuse esimees Margus Kastein.

Jookide kangusele kehtivad piirangud jõustuvad pärast 1. juulit 2013 toodetavale siidrile ja longdringile. Varem toodetud joogid turustatakse.

Õlletootjate liidu liikmed kehtestavad täiendavad nõuded ka infoedastamisele, lisades oma eetikakoodeksisse punktid:

Tootjad nõuavadnende poolt hallatavatele õlle ja muude lahjade alkohoolsete jookidega seotudkodulehtedele  sisenejalt kinnitust, ettegemist on vähemalt 18-aastase isikuga.

Tootjadpaigutavad nende poolt hallatavatele õlle ja muude lahjade alkohoolsetejookidega seotud kodulehtedele ja sotsiaalmeedia lehtedele hoiatava teksti„Tähelepanu! Tegemist on alkoholiga. Alkohol võib kahjustada teie tervist“.

Õnnetusjuhtumite vähendamiseks lisatakse punkt: “Ei kasuta õlle ja muude alkohoolsetejookide reklaamides veekogusid ja ujumise motiive.“