Toote kõrgele kvaliteedile ja tootes kasutatava põhitooraine kodumaisele päritolule viitavat pääsukesemärki tunneb 84% Eesti elanikest vanuses 15-74 eluaastat, teatas põllumajandusministeerium.

Märgi tuntus on värske uuringu kohaselt aastaga kasvanud, 2011. aastal teadis pääsukesemärki 77% vastajatest.

Samuti on pääsukesemärgil Eestis kasutatavatest toidumärgistest kõige suurem mõju tarbijate ostuotsusele. 50% uuringus osalejatest kinnitas, et just see märk on oluline ostuotsuse tegemisel, 2011. aastal oli vastav näitaja 55%.

Toote kõrgele kvaliteedile viitav Tunnustatud Maitse ristikumärk on tuntuse poolest lipumärgi järel kolmandal kohal. Ristikumärki tunneb vastvalminud uuringu kohaselt 51% vastajatest, aasta varem oli ristikumärgi tuntus 45%.

Vastajatest 24% märkis, et ristikumärk on neile oluline ostuotsuse mõjutaja. See on samal tasemel lipumärgiga.

Uuringu teostas põllumajandusministeeriumi tellimusel TNS Emor. Küsimustele vastas 1003 Eesti elanikku vanuses 15-74 eluaastat. Küsitlus viidi läbi 21. novembrist kuni 12. detsembrini 2012.