Äripäeva arvates on Postimehes toimuvate kaadrimuutuste põhjuseks lehe tagasihoidlikud majandustulemused.

Postimees ei ole suutnud kasutada ära oma turuliidri positsiooni. Postimehel on peaaegu kaks korda rohkem tellijaid kui peamisel konkurendil Eesti Päevalehel. Samuti hoiab Postimees juhtkohta reklaamiturul.

Hea turupositsioon ei kajastu aga lehe äriseisus. Meediaekspert Toomas Leito hinnangul teenib Postimees käesoleval aastal 5–7 miljonit krooni kasumit. Päevalehe umbes 4 miljoni krooni suuruse kahjumi juures võib see tunduda hea saavutusena. Tegelikult on sel aastal üle 130 miljoni kroonist käivet tegeva ajalehe jaoks 5–7 miljonit krooni kasumit nõrk tulemus. Postimehel on potentsiaali teenida aastas üle 10 miljoni krooni kasumit.

Postimehe äriseisu nõrgestasid kulukad kevadised sooduspakkumised, mille abil üritati suurendada oma tellijate arvu Tallinnas ja Harjumaal. Samuti teeb Postimees suuri allahindlusi reklaamimüügil. Sellele viitas ka Postimehe nõukogu esimees Mart Kadastik, esinedes konverentsil “Äriplaan 2004”.

Kadastiku sõnul müüvad Eesti ajalehed reklaami n-ö näo järgi, mis tähendab, et on olemas ametlikud reklaamihinnad, kuid tegelikkuses jõutakse omavahel tihti odavamate kokkulepeteni. Kadastiku sõnul jätkub näo järgi müük ka järgmisel aastal.

Postimehe juhte teeb murelikuks Emori meediauuring. Hoolimata Tallinnas tehtud pingutustest jäi Emori andmetel Postimehe lugejate arv pealinnas umbes 19 000 võrra alla Päevalehele. Emori meediauuring võib kahandada Postimehe atraktiivsust reklaamiandjate silmis.

Mart Kadastik on peatoimetaja vahetust kommenteerides viidanud vajadusele reageerida kiiresti muutunud keskkonnale ning lugeja ootustele. Sarnaselt põhjendati ka uudistetoimetuse juhi Kalle Muuli ametist lahkumist. Äripäeva andmetel kritiseeris Kadastik Postimehe toimetuse juhte sisulises allajäämises Päevalehele.

Mart Kadastik üritab toimetuse juhte vahetades parandada lehe sisu ning seeläbi suurendada Postimehe loetavust Tallinnas.

Uus Postimehe peatoimetaja Tarmu Tammerk on tunnustatud meediaspetsialist. Seni on Postimehes A ja O olnud Mart Kadastik ning peatoimetaja roll on jäänud tagasihoidlikuks. Võrreldes varasemate peatoimetajatega on aga Tammerk kõvemast puust ning Postimehe sisuline areng sõltub sellest, kuidas sujub kahe kõva kivi, Mart Kadastiku ja Tarmu Tammerki koostöö.

Kindlasti on aga jätkuvalt Postimehe ambitsiooniks edestada Tallinnas lugejate arvult Päevalehte. Kui see õnnestub, siis võib peatoimetaja vahetust pidada õnnestunuks.

Äripäev soovib Tarmu Tammerkile edu uues ametis.