"Esmalt ei jagatud mitte mingit infot. SAS ja Lufthansa saadavad alati SMS-i, et teaksid plaane ümber teha ja ei tormaks lennujaama konutama. Estonian Airi IT-tugi on olematu. Uue lennuki uudise panete Facebooki ja Twitterisse, miks mitte lennuplaanide kohta?"

Viimse kohani täis õhtusele lennule peale saanud, ei vabandanud klientide ees mitte keegi ning “karistuseks“ reisijatele pilgeni täis lennuki ja lühikese lennuaja eest vähendati pardateenindust - pakuti ainult klaas vett!

"Korralikud lennuliinid pakuvad hilinemise korral automaatselt ise süüa-juua, Stockholmis said seda ainult kliendid, kes teadsid oma õigusi ja nõudsid..." kirjutas Rebane.

Teades oma õiguseid väga sagedase lennureisijana pöördus ärimees kompensatsiooni saamise palvega Estonian Airi poole.
Euroopa Parlamendi regulatsiooni järgi on lennufirma kohustatud sõltuvalt lennu hilinemise ajast ja pikkusest maksma kompensatsiooni.
Kui alla 1500 km lend hilineb üle kahe tunni, siis lennufirma peab kompenseerima: 250 eurot, söögid-joogid ja majutuse, kaks telefonikõne või emailide saatmise.

Estonian Airi klienditeenindus aga keeldus kompensatsiooni maksmast, väites, et teeb seda ainult siis, kui lend hilineb üle kaheksa tunni.

"Kõikidele Estonian Airi klientidele seega soovitus - ärge uskuge seda, mida firma teile ütleb (valetab) - kontrollige üle ja lugege oma õiguste kohta! Äkki tühistatakse siis ka vähem lende tulevikus..." võttis Rebane asja kokku.

Estonian Airi sotsiaalmeedia projektijuht Triin Tammert vabandas esmalt ettevõtte nimel ning kirjutas muu hulgas: "Meie majas on palju inimesi, kes peavad SMS-iga teavitamise võimalust samuti oluliseks, aga maailma mastaabis imeväikese... Estonian Airi jaoks on sellise lahenduse tellimine hetkel lihtsalt liiga kallis."

President Andrus Aljas jätkas: "Peeter, Lufthansa saab lubada endale igas tsiviliseeritud lennujaamas enda süsteemi kasutamist. Meie ei suuda sellist investeeringut endale hetkel lubada, aga töötame intensiivselt kliendisõbralike lahenduste nimel... Aga kuna lennunduses on nii palju otsi, mida kokku siduda (sh edasilende puudutav jms), siis võtavad asjad tihti ebaloomulikult palju aega."

Mõned päevad hiljem hoiatab Rebane samas, et kui Estonian Air teatab ka teile, et lennu tühistamine tehnilistel põhjustel on "eriolukord", mille tõttu ei pea teile Euroopa Liidu seadustega ette nähtud 250-600 eurot kompensatsiooni maksma, siis see ei vasta tõele.