“Tänapäeval on tootematkijaid terve Eesti täis,” kurtis Pihlaka ASi tegevjuht Arvo Saul, kelle sõnul on nad püüdnud oma tooteid lootusetult ka kaitsta. “Väga raske on selles vallas näpuga järge pidada, sest kui mingile retseptile pannakse üks või kaks lisandit juurde, ongi tegu juba uue koogiga.”

OÜ Pagaripoisid tegevjuht Meelis Pärn peab piraatluse peamiseks põhjuseks paljude kondiitriäride ihnust mitte raisata raha heale tootearendusele. “Tootearendus on väga kallis ning seepärast minnaksegi lihtsama vastupanu teed,” ütles Pärn, kelle sõnul langevad peamisteks ohvriteks just müügihitid. Paraku ei ole toodet võimalik patenteerida ning ainus, mida teha saab, on nimele kaubamärk võtta. “Kui Pagaripoistel valmib näiteks uus juustutort ja me registreerime selle Pagaripoiste juustutordina, siis seda enam keegi teine teha ei saa,” rääkis Pärn, piisab aga muudatusest retseptis ja kõik on jälle korrektne.

Juttu ei ole mõne pisidetaili näppamisest, vahel ilmub turule toode, mis on teisega sarnane nii välimuselt kui ka nimelt. Enamasti pakutakse seda odavamalt, mistõttu on nii mõnelgi korral juhtunud, et idee autor surutakse turult välja. “Mulle meenub kohe paar näidet, kus meie on toode seetõttu ära kadunud ja loomulikult ma ka tean, kes sellise asjaga kõige rohkem tegelevad,” kinnitas Pärn, kuid ei soostunud ühtegi nime avaldama.

Grossi Pagarite brändi esindava ASi OG Elektra Tootmine omanik Oleg Gross mingit meeleheitlikku varastamist ei tähelda. “Meie praegused tooted on pigem traditsioonilised ja vaevalt et keegi selles valdkonnas päris Ameerikat avastada suudab.”