Head tulemused teevad ikka rõõmu,” ütles ETK arendusdirektor Mart Mere esimese poolaasta tulemust kommenteerides. ETK kogukäive esimese kuue kuu jooksul oli 2,3 miljardit krooni. Käibe kasv oli 14,7%.

Keskole kuuluva Citymarketi poolaasta käive oli 798 miljonit krooni, mis tähendab 78protsendist kasvu võrreldes eelmise aastaga. Kasvu taga on osaliselt uute kaupluste avamine.

Citymarketite direktori Riho Maureri sõnul ületas Citymarketi tulemus kõik plaanid.

Endiselt oli edukas samuti Keskole kuuluv Säästumarketite kett, mille poolaasta käive kasvas 10,5% ja oli 1,2 miljardit krooni.

Hea poolaasta oli ka Rimi ja Selveri kettidel. Rimi kaupluste käive kavas 90% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga, mille taga on Ülemiste keskuses asuva hüpermarketi lisandumine.

ASi A-Selver kuue kuu käive oli 673 miljonit krooni. Ettevõtte juhataja Ain Taube sõnul võib eriti rahul olla müügipinna efektiivsuse kasvuga –11% müügipinna suurenemise juures kasvas käive 22%.

Prisma Peremarketite keti tegevdirektor Leena Laitinen täpseid numbreid avaldada ei soovinud, kuid ütles, et poolaasta on olnud üle ootuste edukas.

Mart Mere ETKst nimetas kahte põhjust, miks aasta esimene pool nii edukas on olnud. Esiteks on inimesed hakanud üldse rohkem ostma. Teiseks ostetakse üldse rohkem korralikest kohtadest. “Välditakse igasuguseid keldripoode,” selgitas Mere.

Ka konkurendid kinnitasid, et suured ketikauplused võtavad jõudsalt üle väikepoodide turuosa. “Suuremad lähevad üha suuremaks,” ütles Riho Maurer. “Väiksemad kaovad või peavad oma niši leidma.”

Rimi keti Eesti peadirektori Karmo Kaas-Lutsbergi sõnul ei suuda väikesed kauplused hinnataseme ja üldise kvaliteedi osas ketikauplustega võistelda.

Kaas-Lutsbergi sõnul võtavad odava hinnatasemega supermarketid ära üha rohkem ka turgude kliente. “Inimestel puudub argument turgude külastamiseks,” ütles ta.

Selveri teenindusdirektor Kadi Kütt tõstis esile eestlaste elatustaseme üldist tõusu: “Paljud leibkonnad on eluks vajalikud tarbeesemed juba omandanud ja nüüd on võimalik oma elu-olu igapäevaste ostude kaudu mõnusamaks muuta.”

Eesti Euroopa Liiduga liitumise mõju kaubanduskettide omanikud suureks ei pidanud. Mart Mere sõnul oli isegi üllatav, et pärast ELiga liitumist käibe osas tagasiminekut ei toimunud. “Isegi kallist suhkrut ostetakse,” lisas Mere.

Riho Maurer tõi Euroopa Liiduga seoses positiivsena välja kaupade parema kättesaadavuse ja laiema kaubavaliku edaspidi.

Tuleviku osas on suured tegijad positiivselt meelestatud. “Ruumi on küll, kuhu laieneda,” sõnas Mart Mere ETKst. Sama kinnitas Riho Maurer Citymarketite osas.

“Kasvamine toimub osaliselt kindlasti kellegi arvel,” ütles Kaas-Lutsberg. “Turu üldine kasv on piiratud inimeste sissetulekute kasvuga.”