Porsche Macan: eksklusiivne esmatutvus ADAC-i testirajal!


Porsche Macan: eksklusiivne esmatutvus ADAC-i testirajal!
whatcar.ee

Kauaoodatud Porsche Cayenne`i nooremat venda Macani esitleti novembris sisuliselt samaaegselt nii Ameerikas Los Angeles`i autonäitusel kui ka Aasias Tokyo Motorshow`l. Just seal ma temaga esmakordselt kohtusingi. Toona oli näituseauto aga nö suletud, ehk ega sisse istuda ei saanud. Ka tehnilist infot jagati veel kasinalt.

Pildigalerii WhatCar?-is

• Esmatutvus Porsche uue sportmaasturiga
• Eestisse Macani oodata aprillis
• Hind alates 57 900 eurost

Euroopas otsustati teda presenteerida kuu aega hiljem ja pisut teisel moel: Düsseldorfi lähedal asuval ADAC-i testikeskuses, kuhu kutsuti kokku piiratud arv autoajakirjanikke. Ainsana Baltimaadest ka allakirjutanu.

Sportauto või linnamaastur?

„Paljud ajakirjanikud on pettunud, et neid rooli ei lasta. Aga ma olen kindel, et teile meeldib ka see,“ ütleb Porsche tehase instruktor ning lükkab 400 hj Porsche Macan Turbol käigu sisse.

Võtab maha kõik veojõu- ja muud kontrollid, seadistab vedrustuse sportlikuks ning vajutab gaasi põhja. Auto on varustatud Sport Chrono paketiga, mis muudab tolle veelgi sportlikumaks, käiguvahetuse kiiremaks ja mootori agressiivsemaks. Sellises seades Macan kiirendab paigalt 100 km/h kõigest 4,6 sekundiga.

Enne esimest kurvi näitab kiiruseosuti üle saja km tunnis, siis agressiivne jõnksatus rooliga ning auto hakkab külg ees libisema. Kõik kurvid läbitakse rajal umbes samal kiirusel, külg ees. Njah, ise ei oleks sellist trikki eales tihanud (ega ka osanud) teha.

See kõik tundub uskumatu, sest tegemist pole teps mitte tagaveolise Carrera, vaid nelikveolise linnamaasturiga, mille nelikvedu on seadistatud võimalikult ohutuks kulgemiseks.Et ei tekiks mingit üle- ega alajuhitavust, et veojõud suunatake alati just sellele rattale, mis auto maksimaalselt stabiilsena hoiab jne, jne.

Lisaks on kõik Macani mudelid automaatkäigukastiga! Küll topeltsiduri ja käsitsi juhitavatega aga ikkagi, driftiautost on asi väga kaugel! Aga ometi ta suudab seda!

Instruktor justkui aimab neid mõtteid ning selgitab, et just see ongi põhjus, miks nad meid ennast rooli ei lasknud. „Tahtsime näidata kuidas tegelikult on võimalik selle autoga sõita. Et temaga sõitmine on tõeline fun! Et see on Porsche! Seda sõna kõige ehedamas tähenduses. Tõeline sportauto,“ räägib instruktor, endal silmad vaimustusest säramas.

Ilmselgelt naudib ta Macaniga sõitmist täiel rinnal. Ja ilmselt sõidaks ta niimoodi veel ja veel ja veel…kui vaid Hiinast päris autoajakirjanikud raja ääres kannatamatult oma järge ei ootaks.

Loomulikult oleks tahtnud ka ise „käe valgeks“ saada ja kauaoodatud Macaniga mõni kiirem ring teha, kuid hea juba seegi. Ametlikud testisõidud algavad alles kevadel.

Kõik versioonid rajal

Rajale on toodud kogu Macani mudelivalik: Macan S, Macan S Diesel ja Macan Turbo. Kõik Porsche Macanid on muuhulgas varustatud ka off-road paketiga, mis tähendab seda, et auto seadistab end ise maastikul sõitmiseks.

Loe artikli jätku WhatCar?-ist