PORSCHEGA LÕUNAS: Kõik teed viivad lõpuks kloostrisse

 (2)
Fotod!
Porsche Performance Drive, 1. päev
Porsche Performance Drive, 1. päevFoto: Porsche

Porsche Cayenne mudel S pidi väljendama entusiasmi. Eesti meeskond on jätkuvalt entusiastlik, kuigi kestvussõidu avapäeva algus kiskus täiesti kiiva

Ürituse algne sihtpunkt oli võimas, galopeerida 5880 hobusega (neliteist 420 hj Cayenne´i) 1600 aastat tagasi rajatud 1,2 kilomeetri kõrgusel asuvasse Sumela kaljukloostrisse. Kunagi võisid seal elanud Kreeka õigeusu kiriku mungad tunda sellist hobusekarja nähes kabuhirmu. Meie külaskäik kloostri muuseumisse oli puhtalt rahumeelne, kuid sinna jõudmine vägagi närvesööv.

Vahetult enne starti saime teada, et sihtpunkti jõudmiseks on meil aega täpselt 1 tund. Igale meeskonnale anti digitaalne kaart märgitud sihtpunktiga, kuid mis seal asub ning kuidas sinna kõige kiiremini ja ökonoomsemalt jõuda, tuli endal välja nuputada (tavaliste navigatsiooniseadmete kasutamine oli keelatud). Iga ajast kõrvale kaldunud minut tähendas trahvipunkte nii nagu liigselt kulutatud liiter kütust.

Türgis asuvast Trabzoni linnast startides keerasime juba esimesel ristmikul täiesti valesse suunda ja kaotasime ligi 20 minutit, kuni lõpuks õige tee kätte saime. Otsustasime eelistada ökonoomsuspunktidele õigeks ajaks sihtkohta jõudmist. Rakendasime 2 tonnise auto liigutamiseks Porsche mootori kogu võimekust ja lendasime mägiteedel nagu noored kotkad. Kiirendus nullist sajani 5,5 sekundiga oli nautimist väärt, kuid keskmine kütusekulu 19,9 liitrit sajale ökovõistluse kontekstis suisa masendav.

Seotud lood:

Ühest oma lubadusest pidasime siiski kinni - hoidsime kütusesäästu nimel konditsioneeri väljalülitatuna. Finišisse jõudsime 2 minutit tähtajast varem. Õnneks ei olnud me ainuke meeskond, kes pani vales suunas ajama. Lõpuks õppisime meiegi kaarti õigesti lugema ning kolm tundi kestev teine etapp kloostrist Georgia piirile, kujunes ökosõidu mustersaavutuseks. Suutsime oma keskmise kütusekulu langetada 12-le liitrile ning jõudsime ka sihtpunkti sekundi täpsusega. Kokku kulutas Eesti meeskond esimesel võistluspäeval 39,9 liitrit kütust. Tulemus oleks võinud olla 5 liitrit väiksem.

Ees on kolm sisukat võistluspäeva ning Eesti meeskonnal on kõik võimalused esimese sõiduga kaotatud tagasi võita. Teine võistluspäev kulgeb Georgia mägedes.

Delfi reisi Porsche Performance Drive'il rahastas Porsche.