Viina Liidu juhatuse esimees Aleksander Skoblov põh¬jendas müügilangust aasta algul toimunud aktsiisitõusuga. “Hulgilaod varusid aasta lõpul kaupa ette ja müüsid seda siis jaanuaris-veebruaris, teiseks oli aasta algul ka vähem turiste,” lausus ta.

Ainsana suutis selle aasta esimeses kvartalis oma müüki siseturul kasvatada Ofelia, kõigil teistel see langes.

Viina Liidu andmetest nähtub, et suuremad tootjad teevad panuse ekspordile. Liviko eksportis kolme esimese kuuga 583 800 liitrit kanget alkoholi ehk 257 700 liitrit rohkem kui aasta eest samal ajal. Teistel ettevõtetel kahanes ka eksport. Nii sisemüügi kui ka ekspordi osas on Liviko kindel turuliider, teisel kohal on Ofelia ja kolmandal Onistar.

Märtsis näitasid alkoholi müüginumbrid taas suurenemist. Skoblovi sõnul on huvitav jälgida, mis saab mais-juunis, kui neid võrrelda eelmise aasta samade kuudega, kui müük Eesti ELi astudes. Mullu kevadel, kui Eesti Euroopa Liitu astus, tõusis müük alkoholituristide tõttu hüppeliselt.