EVA elektrimuundur oli katki juba enne Pärnu lahe jäämurdeaja algust 6. veebruaril. Laev käis garantiiremondis Norra firma Wacon inseneride juures. 11. veebruaril jõudis laev tagasi Pärnu lahele, kuid nädala pärast tekkis sama viga. Vahepeal hakkas EVA tööle, kuid 6. märtsil rauges elektrikonverteri jõud taas ning laev seisab praegu Pärnu sadamas jõude.

Veeteede ameti peadirektor Andrus Maide ütles, et tegemist on tehnilise veaga. “Tegemist on õnnetu veaga,” põhjendas Maide. “Ühel inimesel sõidab auto viis aastat ja teisel laguneb iga päev. Loodetavasti parandab laevaehitaja laeva niiviisi ära, et ta rohkem katki ei lähe,” sõnas ta.

Jäämurdjana tegutseb poilaev alates mullusest kevadest. Enne seda kulutas riik ta ümberehitusele sadu miljoneid kroone.

Hädad hakkasid ilmnema kohe pärast laeva valmimist. Kõigepealt parandas BLRT Grupp kuu aega laeva, sest sõumootorid kuumenesid üle. Laev jõudis vähem kui kuu aega töötada, kui elektrisüsteem hakkas endast märku andma.