Leedu rahvuslik lennukompanii flyLAL kavatseb hõivata Eestist väljuvate tellimuslendude turu. Alates järgmisest kevadest loodab ettevõtte kohalik tütarfirma AS FlyLAL Charter Eesti teha nädalas juba kuni kaheksa tšarterlendu.

flyLAL-i teenustegrupi tegevjuht Linas Dovydenas kinnitas, et firmal on kavas pakkuda lende nii Euroopasse kui ka kaugematesse kuurortidesse. „Oleme allkirjastanud pikaajalise strateegilise koostöö lepingud siinsete suuremate reisikorraldajatega, et opereerida Tallinnast algavaid reise,” ütles ta.

Pakutavad suunad on tema sõnul Türgi, Hispaania, Portugal, Egiptus, Tuneesia, Kreeka, Araabia Ühendemiraadid ja Tai. „Need on sihtkohad, kuhu Eesti elanikele meeldib reisida,” teadis Dovydenas.

Praegu taotleb firma lennu­ametilt transporditeenuste osutamise luba. „Loodame tegutsemist alustada 2009. aasta teises kvartalis,” ütles Dovydenas.

„Alustame kaheksa tšarterlennuga nädalas ja aastas loodame vedada 80 000–100 000 reisijat. Majandusliku olukorra paranedes oleme valmis kasutama kuni kolme lennukit, et reisijate arvu veelgi suurendada.”

Horizon Traveli tegevjuht Cinzia Siig kinnitas, et tõenäoliselt lendavad kõik suuremad reisikorraldajad eeloleval suvehooajal flyLAL Chartersiga.

„Plaan hakata tegema kaheksa tšarterlendu nädalas tundub täiesti realistlik,” hindas Siig.

Alternatiivi pole

Horizon Travel kasutab praegu sama firmat Tenerife ja Madeira lendude jaoks ja Siia sõnul sujub koostöö hästi.

Lennufirmasid reisikorraldajad valida ei saa, sest konkurents puudub. Siia sõnul ei soovi Estonian Air tellimuslende teha. „Ehk siis teisisõnu – reisikorraldajail puudub alternatiiv,” lausus Siig. „Sellest on siiralt kahju. Meie puhul oleks kodumaine lennufirma alati esimene valik.”

Novatoursi turundus- ja suhtekorraldusjuhi Olev Riisbergi sõnul algas koostöö flyLAL-iga oktoobrist, kui hakati korraldama reise Egiptusse ja Tenerifele. „Keskmiselt teeme koostöös neli lendu nädalas. Meie koostöö flyLAL-iga on siiani olnud väga tõhus,” ütles Riisberg.

Estonian Air jätab niši vabaks

•• Estonian Airi pressiesindaja Ilona Eskelineni sõnul tegutseb kodumaine lennufirma eeskätt regulaarlendude turul. „Seetõttu meie eesmärgid oluliselt ei kattu. Konkurentsi pakub flyLAL eelkõige teistele tellimuslendudele suunatud lennufirmadele, nagu AMC, Eurocypria, Aurela jne.” Eskelineni sõnul on flyLAL-i plaanid üsna sarnased nende poolt juba 2008. aastal sooritatud lendudega.

•• Ajakirjanduse andmeil on flyLAL-il praegu vähemalt 90 miljonit krooni võlgu. Firma majandusseis on sundinud katkestama mitmed Vilniusest väljuvad otselennud. Kuuldused, nagu kavatseks Leedu valitsus osta kolmele eraaktsionärile kuuluva flyLAL-i aktsiad, käies pankroti äärel oleva ettevõtte eest välja vaid ühe liti, ei vasta Leedu transpordiministri sõnul siiski tõele.