KPMG küsitles globaalses uuringus kokku ligi tuhandet finantsala, tehnoloogiasektori, telekommunikatsiooni ja jaekaubanduse tippjuhti, kellest 83 protsendi arvates muutuvad mobiilimaksed üldlevinuks nelja aastaga.

46 protsendi arvates juhtub see juba kahe aastaga ning üheksa protsenti leidis, et mobiilimaksed on igapäevane asi juba praegu, teatas KPMG.

„Koos nutitelefonide arvukuse plahvatuslik suurenemise ning tehnoloogia arenguga kasvab mobiilimaksete arv palju kiiremini kui oodatakse. Globaalselt on mitmed makserakendused juba käivitamiseks valmis ning paljud tippettevõtted on toomas või juba toonud turule uusi võimalusi. Tarbijate huvi mobiilimaksete vastu kasvab kooskõlas ettevõtete valmidusega pakkuda uusi lahendusi,“ ütles KPMG Baltics OÜ nõustamisteenuste juht Karin Rätsep.

Hinnates võimalikke takistusi, leidis 71 protsenti vastanutest, et tarbijatele teeb muret privaatsus ja turvalisus mobiiliseadmete kasutamisel ning see pärsib mobiilimaksete levikut rohkem kui tehnoloogilised probleemid.

Mobiilimaksete kasuks räägib 81 protsendi arvates mugavus ja kättesaadavus, mille järgnevad sellised omadused nagu lihtsus, turvalisus ning madal hind.

Uuring 2011 KPMG Mobile Payments Outlook toimus Ameerikas, Euroopas, Lähis-Idas, Aasias, Aafrikas ning Vaikse ookeani piirkonnas. Kokku küsitleti ligi 970 tippjuhti peamiselt finantsteenuste, tehnoloogia-, telekommunikatsiooni- ja jaekaubanduse sektoris.

EMT lisateenuste osakonna juhataja Indrek Österman ütles, et Eesti m-maksete valdkonna teeb eriliseks otseste konkurentide oskus ja tahtmine omavahel koostööd teha. „Sellise koostöö tulemusena näiteks EMT, Elisa ja Tele2 vahel on tekkinud olukord, kus üle 85 protsendi tallinlastest maksab parkimise eest mobiiliga. Sellist näitajat, mis pääseks Tallinna ligilähedale, ühegi teise riigi pealinnast ei leia,“ märkis Österman.

Eesti telekommunikatsiooniettevõtete nn konkurentide koostöö kohta võib esile tuua mobiiliga loto- ja ID-pileti ostmise lihtsust ja mugavust. Esile võiks tõsta Eesti pankade koostööd pankade kaardikeskuse kaudu, mille tulemusena on Swedbanki ja SEB klientidel väga mugav, lihtne ja kiire võimalus mobiili abil pangaülekandeid sooritada, ütles Österman.

„Tuleviku osas võime prognoosida taolise koostöö kasvamist. KPMG uuring rõhutab, et tulevikus saab üha kasvavamat rolli mängima m-wallet (wallet - ingl k rahakott). Selline strateegia on ka TeliaSonera grupil, mistõttu see teenus hiljuti ka lansseeriti. Kuivõrd aga Eesti turg on sammunud m-maksete valdkonnas mõnevõrra kiiremini, siis ei ole välistatud, et siin ilmuvad pea turule lahendused, mis on veelgi mugavamad ja lihtsamad kasutada kui m-wallet,“ sõnas Österman.