“Kui 2010. aasta detsembris moodustas SmartPOSTi osa väljastuspunktidest kättesaadavate postipakkide turust 21%, siis 2013. aasta jaanuari seisuga kuulub meile 42%,” ütles Itella SmartPOSTi juht Risto Eelmaa ettevõtte teates.

Pakiautomaatidest väljastatavate pakkide turul on uuringu järgi Itella Smartpost turuliider ja viimase kahe aastaga on ettevõtte pakiautomaatide kasutamine pea kolmekordistunud.

Pakiautomaatide kasvav populaarsus viitab üldisele tarbimisharjumuse muutusele, ütles Itella Smartposti juht Risto Eelmaa pressiteates. "Pakke saab praegu 60 protsenti kõigist tarbijatest. Kui veel kahe aasta eest sai eestlane aastas keskmiselt neli pakki, siis täna on see näitaja koos maksikirjadega tõusnud viie lähedale," selgitas Eelmaa. "See on märkimisväärne areng, millest on kõige enam võitnud just pakiautomaadid."

TNS Emori läbiviidud Eesti inimeste pakisaatmise harjumusi kaardistav uuring kinnitas, et kui 2010. aasta lõpus eelistas 14 protsenti inimestest oma paki kätte saada automaadist, siis tänavu jaanuaris tegi seda juba 27 protsenti. Kõige populaarsem oli klientide seas kojukanne, mille eelistus on kahe aasta tagusega võrreldes siiski vähenenud.

Langenud on ka postkontoritest pakkide väljastamise populaarsus, mis oli tänavu jaanuaris 26 protsenti võrreldes kahe aasta taguse 30 protsendiga. Esmakordselt eelistas rohkem inimesi pakki saada automaadi kaudu kui postkontorist.