Sillati sõnul on see ühtepidi kindlasti ärisaladus kuidas kindlustusseltsid riske hindavad, kuid teisalt on selge, et kallima auto tariifid on kallimad ja selle kindlustamine ongi kallim. „Kallima auto kordategemine on kulukam, see on loogiline,“ märkis ta ja lisas, et kui kindlustushinna kujunemisel üks kindel kriteerium välja tuua, siis on see sõiduki hind.

„Seltsidel on kindlasti mingi oma riskianalüüs, mida nad ei taha välja anda, aga mingit üldist seaduspärasust, et üle Euroopa oleks ühte sorti autod või üks automark kallim kui teine, seda kindlasti ei ole. See on üsna palju piirkondlikus otsustamises kinni, mis kusagil populaarsem on ja kuidas on kokkulepped sõlmitud autode remontimise osas,“ selgitas ta.

„Riski hindamise küsimus tegelikult ongi see, mis kindlustusfirma kasumlikkuse või mitte kasumlikkuse joone määrab. Kui sa paned mingitele autodele väga valesti hinna, siis see toob ilmselt kahjumit. Mitte liikluskindlustuse puhul, mis tuleb mahu pealt, aga eelkõige kaskokindlustuses,“ sõnas Sillat.