"Juulikuine jaemüügi statistika näitab suvise hinnasula tagajärjel kosunud tarbimise reaalmahtusid. Varasematest kuudest kiirem kasv oli peamiselt toiduainete müügis ning toiduainete hindades oli ka langus üks suuremaid," kommenteeris Arumäe Ärilehele. "Sama kehtib ka mootorikütuste kohta."

Niikaua kuni deflatsioon jätkub, ja seda see eeldatavalt teeb kuni septembrini, paisutab see Arumäe ka edaspidistes kuudes jaemüügi reaalmahtusid.

"Kuna tegemist on ikkagi hinnalangustega saavutatud kasvuga, siis ettevõtete kasumitele ja lisandväärtuse kasvule see nii palju juurde ei anna," selgitas ta.

Samuti väheneb kiire kasv Arumäe sõnul tõenäoliselt inflatsiooni naasmisega oktoobris ja Vene kriisi mõjude jõudmisega majandusse hilissügisel.

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes juulis eelmise aasta juuliga võrreldes püsivhindades 10 protsenti. Kui mais kasvas jaemüük aastases võrdluses 4 protsenti ja juunis 7 protsenti, siis juulis kiirenes jaemüügi kasv veelgi.