Autojuhte ja sõitjaid ühendav Uber üritas California komisjonile edutult tõestada, et nende platvormi kasutavad autojuhid ei ole nende töötajad, sest ettevõte ei kirjuta neile ette tööaega ega sunni neid reisijaid peale võtma, kirjutab Washington Post.

Komisjon aga otsustas, et Uber ei ole ainult autojuhte ning sõitjaid ühendav passiivne platvorm. Oma otsuses toonitas komisjon, et Uber on seotud sõidu iga aspektiga, sest ettevõte valib juhte, kehtestab standardeid ning kindlaid sõidutariife. Samuti võib ettevõte juhi platvormi kasutajate seast välja arvata, kui reisijad on teda madalalt hinnanud.

Komisjon tegi otsuse juba 3. juunil, kuid see muutus avalikuks alles sel nädalal, kui Uber otsustas selle edasi kaevata.

Pepper Hamiltoni advokaat Richard Reibstein kinnitas ajalehele, et kui see otsus jõusse jääb, saab sellest laiapõhjaline pretsedent kogu nn. jagamismajanduse jaoks.

Uberile on juhtide nende töötajateks tunnistamine väga kulukas otsus, sest ootamatult tuleb neil maksta töötajate tervishoiukulusid, palka ning tööjõumakse