Kaubamajade segmendi kasum vähenes 2,7%, 1,2 miljonile eurole, kuid käive kasvas 3,6%, 23,5 miljonile eurole. Autokaubanduse käive taandus 6,8%, 0,6 miljonile eurole. Segmendi käive närbus 0,9%, 16 miljonile eurole.

Jalatsikaubanduse puhaskahjum kasvas 48,2%, 0,2 miljonile eurole. Käive kukkus 10,1%, 3,1 miljonile eurole. Kinnisvara üksuse kasum vähenes 1,9%, 2,2 miljonile eurole ja käive kahanes 5,7%, 0,8 miljonile eurole.

Kokku kasvas kontserni käive 1,9%, 139,9 miljonile eurole. Puhaskasum kasvas 9,8%, 5,9 miljonile eurole. Swedbank ootas Tallinna Kaubamajalt 139,2 miljoni eurost käivet ja 6,2 miljoni eurost puhaskasumit.

Teises kvartalis Grupi müügitulu kasv veidi pidurdus, kuid järgis Eesti kogu jaemüügistatistika trendi, teatas ettevõte börsiteates.

Grupi suurimad jaemüügisegmendid ehk Selverid ja Kaubamajad näitasid stabiilset müügikasvu. Autokaubanduse segment oli väikses languses aasta varasemaga võrreldes oluliselt väiksema fleet müügi osakaalu tõttu Lätis. Pikalt keerulises turuolukorras vaevelnud jalatsikaubandussegmendi müügitulu langus on viimastel kuudel pidurdunud ning näidanud varasemalt teostatud brändi- ja sortimendiuuenduse õigsust. Grupi maksueelse kasumi kasvu on enim panustanud brutorentaabluse kasv, mis omakorda on saavutatud supermarketite põhiprotsessi suurema efektiivsuse kaudu nii kaubaliste tegevuste korrastamise kui IT süsteemide toel.

Teisalt on küllastunud moekaupade konkurentsitihedal turul alanud agressiivseid hooaja allahindluskampaaniad üha varem ning nende marginaalisurve ulatus ka Grupi moekaupade II kvartali tulemusse. Sarnaselt kogu Eesti majandusele mõjutas Grupi ärikasumit tööjõukulude kasv, mis II kvartalis oli 7,7%. See oli tingitud nii ühe kauplusega lisandunud töötajate arvu kasvust (3,6%) kui ka töötaja kohase keskmise tööjõukulu kasvust (4,2%).

„II kvartalis müügitulu kasv veidi pidurdus, järgides samas Eesti jaemüügistatistika üldist trendi,“ ütles Tallinna Kaubamaja Grupi juhatuse esimees Raul Puusepp. Puusepp märkis, et tihedas konkurentsisituatsioonis teeb rõõmu lojaalsete klientide jätkuv usaldus grupi ettevõtete vastu. „Selverite käibe kasvu on toetanud operatiivne reageerimine kliendi ootustele ja edukad turunduskampaaniad,“ sõnas Puusepp. „Sortimendi valikul on tehtud õigeid otsuseid ja tänu oskuslikumale varudejuhtimisele on oluliselt vähenenud ka kaupade allahindluse ja mahakandmise vajadus,“ selgitas ta.

Grupi teise poolaasta olulisematest plaanidest rääkides tõi Puusepp välja uue Viimsi Keskuse valmimise augustis. Lisaks kaubanduspindadele on seal suurt rõhku pandud ka vaba aja veetmise võimalustele. „Viimsi Keskuses avavad uksed näiteks MyFitnessi spordiklubi, mitmed restoranid ning Kuulsaal, kus on võimalik proovida kätt bowling’us ning piljardimängus,“ rääkis Puusepp. „Viimsi Keskusesse tuleb ka uus Selver, kus lisaks traditsioonilisele toidukaubale on plaanis panna sortimendis suuremat rõhku gurmeetoodete valikule,“ lisas ta.

Puusepa sõnul keskendutakse grupis aasta teisel poolel e-kaubanduse arendamisele. Jätkatakse ka SelveEkspressi teenuse laiendamist ja Partnerkaardi uute tehnoloogialahenduste arendust. Esimese poolaasta lõpuks oli Partnerkaardi püsikliendiprogrammi liikmeid üle 611 000, lojaalsete klientide arv suurenes aastaga 2,9%.

Tallinna Kaubamaja aktsia on Tallinna börsil aastaga tõusnud 21,4%.