Kõige olulisemad muudatused puudutavad vedaja vastutust saadetise ohutult ja nõuetekohaselt sihtkohta toimetamise eest, teatas majandusministeerium.

Konkurentsitingimuste parandamiseks laiendatakse ka riikliku järelevalve teostaja õigusi. Selleks võimaldatakse järelevalve teostajal, näiteks politseil katkestada vedu juhul, kui veose paigutus või kinnitus ei vasta nõuetele, juhil puuduvad vajalikud dokumendid või on vedajal või autojuhil tasumata autoveonduse alaste rikkumiste eest määratud karistused.

Eelnõuga lihtsustatakse autoveoks vajalike dokumentide kasutamist, näiteks riigisisesel veoseveol loobutakse tegevusloa kinnitatud ärakirja, kasutuslepingu ning ameti- ja täienduskoolituse läbimist tõendava dokumendi kaasas kandmise kohustusest, kuna nende dokumentide olemasolu on võimalik kontrollida riiklikest registritest.

„Vedaja korraldab oma veotegevust läbi autojuhtide, andes autojuhtidele töökorraldused ja veo teostamiseks vajalikud dokumendid. Seega suur osa teeliikluses toime pandud autoveoalastest rikkumistest, mille eest seni on vastutanud vaid autojuht, on käsitletavad ka kaubaveo korraldanud veoettevõtte rikkumisena,“ ütles majandusministeeriumi veondus- ja liiklustalituse juhataja Sander Salmu.

"Sellest lähtuvalt on muudetud ka autoveoks vajalike dokumentide kehtivuse peatamise, kehtetuks tunnistamise ning väljastamise aluseid, võimaldades järelevalveasutusel võtta vastutusele põhjendatud juhul kaubaveo ohtlikul viisil korraldanud veoettevõte," lisas ta.

„Muudatuste jõustudes peab veolepingu sõlmimisel või selle vahendamisel veose saatja kontrollima, et isikul, kellega veoleping sõlmitakse, on ka õigus veosevedu teostada," sõnas Salmu.

"Sellega tagatakse, et veose kohale jõudmise eest vastutav veokorraldusjuht ja autojuhid on läbinud vastavad koolitused ning on teadlikud, kuidas vedusid ohutult teostada. Ka veose saatjad peavad pöörama tähelepanu veoseohutusele. Veose saatja peab veose vedamiskindlalt sõidukile laadima ja kohale paigutama,“ jätkas ta.