Lennufirma pankrotihalduri Toomas Saarma sõnul on lennukite hoolduse tellimine ja järelvalve lennufirma jaoks möödapääsmatu kui soovitakse lepinguid täita ja olla oma koostööpartnerite ees korrektsed.

“Hoolduse tellimisest loobumine tooks Estonian Airile kordades suuremat rahalist kahju kui selle lepingujärgne täitmine,” kinnitas Saarma.

Kui palju raha täpselt Estonian Airil lennukite hooldusele kulub Saarma öelda ei osanud. “Hoolduse täpne summa sõltub hooldustööde jooksul leitust ning vajaminevate komponentide, inimressursi ja materjalide mahust,” selgitas ta.

Lisaks on Estonian Air liisinguperioodi jooksul maksnud liisinguandjale lennukite hooldusreserve, mille arvelt tehtavaid hooldustöid on võimalik Saarma sõnul osaliselt tasaarveldada. “Lõpparvestust saab teostada siis, kui lennukid on liisinguandjatele tagastatud,” lisas ta.

Seisuga november 2015, mil lennufirma pankrotti läks, kuulus Estonian Airi lennukiparki 7 lennukit: 3 Bombardier CRJ900NG, 2 CRJ-700 ja üks Embraer E-170.

Hetkel käib Estonian Air pankrotimenetlus. Selge on see, et ega võlausaldaatel sealt midagi väga head loota ei ole. Lennufirmast on võimalik kätte saada umbes üheksa miljonit eurot, samas kui kohustusi on ligi 95 miljoni euro ulatuses.

Kohus kuulutas Estonian Airi pankroti välja 29. detsembril.