170 000 energiasäästlikust autost olid 134 000 elektriautod ja 36 000 hübriidid.

Selle müügitulemusega kinnistas Hiina oma positsiooni maailma suurima elektriautoturuna. Teisel kohal on USA, kus sama ajaga müüdi 64 000 elektriautot ja hübriidi, ehk 2,7 korda vähem.

Turu plahvatusliku kasvu peamine põhjus on väga mahukad toetused, kirjutab Forbes. Riigilt on võimalik saada kuni 45 000 jüaani (6122 eurot) toetust, sellele lisandub omavalitsuse toetus, mis varieerub eri linnades, kuid võib küündida kuni 50 000 jüaanini (6803 eurot).

Lisaks saavad energiasäästlike autode omanikud muid soodustusi, nagu tasuta numbrimärk Shanghais (bensiinimootoriga auto numbrimärk maksab seal üle 10 000 euro) ning tasuta parkimine.

Ühtlasi kasvab Hiina laadimisjaamade võrk: mulluse aasta lõpuga võrreldes suurenes laadimisjaamade arv Hiinas 65% ja nüüd on riigis 65 000 laadimispunkti.