Te töötate väga paljude inimestega. Kas te korraldate suhtekorraldus- ja massiüritusi iga-aastaselt? Kas võiksite tuua näiteid?
Jah, mul on hea meel, et meil on üle 2500 töötaja ja üle 800 000 kliendi. See teeb meist ühe suurima tööandja ja finantsteenuse pakkuja Eestis, aga ka kogu Baltikumis. Meie puhul ei ole massiüritused enam väga tavalised, keskendume rohkem erinevatele sihtgruppidele. Siiski toimub meil aasta jooksul paar olulist sündmust klientidele ja töötajatele, kus osaleb umbes 1000 inimest ning mida võib lugeda massiüritusteks (Eesti turu kontekstis).
Näiteks korraldame suvel vastuvõtu oma kõige olulisematele klientidele ja talvel uusaastagaala töötajatele. Mõlemad üritused on pigem edutainment (education + entertainment) eesmärgil. Meil on ka mitmeid sisekampaaniaid oma personali jaoks, mis oma formaadilt on justkui miniüritused. Eesmärgiks on kaasata meie töötajaid erinevatesse heategevust ja äri puudutavatesse tegevustesse. Näiteks eelmisel suvel leidis rohkem kui 1200 meie töötajat aega, et vabatahtlikuna heategevuslikes projektides kaasa lüüa.

Te töötate ka suurte kaubamärkidega. Kas korraldate üritusi ka partnerite jaoks? Millised on nende sündmuste peamised eesmärgid? Milliseid formaate te kasutate?
Jah, me korraldame sündmusi ka partneritele, näiteks kinnisvarasektoris. Peamine eesmärk on luua paremad koostöö- ja ärivõimalused. Formaat oleneb ürituse eesmärgist, kuid enamasti on selleks kas seminar või väiksem konverents.

Kuidas korraldate sündmusi meediavaldkonnas?
Korraldame igal aastal mitmeid meediaüritusi, mis on rohkemal või vähemal määral formaalsed. Viimasel ajal oleme pigem keskendunud väiksematele formaatidele, sest pressikonverentsid oma klassikalisel kujul ei ärata enam meediahuvi. Sellest hoolimata korraldame aeg-ajalt mõne traditsioonilise pressikonverentsi, mida võimaldame jälgida ka otseülekandes. Teatud ettevõtlussektori sündmused toimuvad meil ka klientide juures, näiteks uuringutulemuste esitlused.

Kui tihti korraldate konverentse ja motivatsioonireise?
Motivatsioonireise ei ole meie ettevõttel tavaks korraldada. Küll aga toimuvad teatud regulaarsusega juhtide või erineva valdkonna inimeste seminarid ja muud kokkusaamised. Tegutseme neljas riigis ning seetõttu peame töö paremaks sujumiseks aeg-ajalt kokku saama. Sageli kasutame lõunast lõunani formaati, olgu selleks siis iga-aastane juhtide seminar või personaliosakonna aastakoosolek. Nende kohtumiste eesmärgiks on inimesi kaasata ning informeerida töötajaid. See on oluline, et teaksime, milline on ettevõtte strateegia, fookused ja prioriteedid.

Kas olete korraldanud mõne firmaürituste spetsiaalselt Swedbanki jaoks? Millised on peamised väärtused, millest lähtute oma firmaürituste organiseerimisel?
Jah, Swedbankil on traditsiooniline uusaastagaala töötajatele. See toimub aasta alguses ja on oodatud sündmus. Kokku koguneb üle 1000 töötaja, kes soovivad kuulda, kuidas meie pangal läheb, millised olid eelmise aasta tulemused ja mis on ees ootamas. Traditsiooniliselt tunnustame selle ürituse raames eelmisel aastal enim silmapaistnud töötajaid, naudime pidulikku õhtusööki, suurepäraseid esinejad ja heade kolleegide seltskonda. Töötajatele suunatud üritused on osaks meie tööandja väärtuspakkumisest. Taoliste ürituste eesmärgiks on inimeste kaasamine, organisatsioonikultuuri edendamine ja sõnumite edastamine.

Kuidas valite partnereid? Millised on teie peamised kaebused üritusturundusagentuuride suhtes?
Meie firma valib teatud perioodiks kaks üritusturundusagentuuri. Muidugi arvestame hinna ja kvaliteedi tegureid, kuid sellest rohkem hindame agentuuri panust, et mõista meie äri, väärtusi, organisatsioonikultuuri ja rolli ühiskonnas. Seetõttu on meie jaoks oluline pikaajaline partnerlussuhe, mitte vaid ühekordne edukas üritus. Tähtis on, et koostööpartner pühendab end kliendi tundmaõppimisele, et kindlustada ka iga järgneva ürituse kordaminek. Loomulikult peame ka meie kliendina panustama, jagades partneriga meie jaoks olulist infot ja neid usaldades. Võin julgelt öelda, et meil on väga vedanud, sest saame töötada valdkonna tipptegijatega.

Milliseid ürituskorralduse trende ennustate?
Kindlasti pööratakse rohkem tähelepanu edutainment suunale, sest turg on sündmustest üleküllastunud. Inimesed valivad väga hoolikalt, kuhu oma aega investeerida. Meie ürituste korraldajatena peame inimeste aega hindama ja pakkuma neile midagi, mis loob väärtust mõlemale poolele. Firmaürituste puhul näen, et inimesed ei otsi enam lihtsat pidu ja tõsist konverentsi. Peab olema mängulisem. Soovitakse inspireerivaid kõnelejaid ja esitlusi, mis on samal ajal nii silmaringi avardavad kui ka meelelahutuslikud.

Miks on Baltic For Events foorum kasulik sündmuskorraldus professionaalide jaoks ning neile, kes tahavad agentuuride abi ürituste läbiviimisel? Miks me vajame seda dialoogi?
Loodan, et BFEF annab meile parema ettekujutuse turu hetkeseisust ja siin tegutsevatest ettevõtetest. Võibolla isegi murrab mõned müüdid, nagu näiteks, et kõik sündmused on vaid peod. Igasugused kokkusaamised muutuvad üha olulisemaks, kuna võimaldavad meil sõnumeid isiklikult edasi anda. Tänapäeva digimaailmas on see kujunenud tõeliseks luksuseks.

Mida teie isiklikult BFE foorumist ootate?
Loodan õppida teistelt valdkonna ekspertidelt ja kuulda uusi ideid oma töö paremaks tegemiseks. Inspiratsiooni on ju alati vaja!